fotolijn

Nieuws

Denk mee over de toekomst van Scouting!‏

Beste scout,

Jij maakt het verschil. Voor jouw speltak, jouw Scoutinggroep, jouw regio of jouw team zul je van tijd tot tijd stilstaan bij hoe het gaat en wat je naar de toekomst van plan bent. Welke spannende activiteiten je wilt organiseren of regelen. Nieuwe ontwikkelingen die je in gang zet, omdat je dit zelf leuk vind of omdat er noodzaak voor is. Het is soms best een uitdaging om te bedenken wat de beste keuzes zijn om te maken. In de groep helpt het als iedereen hierin zijn of haar steentje bijdraagt in het bedenken en vervolgens zorgen dat het er gaat komen.

Gebruik je stem!
Voor onze landelijke vereniging is dat net zo. We dagen en nodigen je uit om mee te denken over de toekomst van Scouting in Nederland: het project #Scouting2025. Jij hebt een stem en die kun je allereerst inzetten door 3 minuten van je tijd te geven voor de beantwoording van drie vragen.

Start de vragenlijst en denk mee!

Scouting Nederland zijn we met elkaar. Vind je dat er kansen liggen voor om dingen beter te doen, heb je ideeën die de moeite waard zijn of vind je het gewoon leuk om met een groep mensen na te denken over trends binnen en buiten Scouting waar we de komende jaren iets mee te maken gaan krijgen dan zijn er daarnaast 2 momenten om dit in actie te zetten:

  1. Op 19 april worden er 1.000 mensen (scouts en externe gasten) uitgenodigd op Papendal in Arnhem om met elkaar de belangrijkste thema’s voor de komende jaren te kiezen. Aanmelding hiervoor verloopt via je eigen regio.
  2. In september wordt er in iedere regio een bijeenkomst georganiseerd om hier verdere keuzes in te maken. Dit gaat leiden tot een gezamenlijk plan kan komen in de landelijke raad waar we als vereniging verder aan kunnen werken. De datum voor deze bijeenkomst zal ook via je regio bekend worden.

Meer informatie over #Scouting2025 vind je in het Scouting Magazine van eind februari of op de website van dit project: www.scouting.nl/2025. Heb je vragen over het project, dan kun je ons bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Samen maken we de toekomst van Scouting.

Met vriendelijke groet,

Projectgroep #Scouting2025

Foto's gezocht!

Op dit moment zijn de website beheerders bezig om het systeem om te zetten naar de laatste versies en wordt binnenkort het uiterlijk van de website aangepast naar de stijl zoals die te zien is op de website van Scouting Nederland.

Om de informatie op de website up-to-date te houden, willen we de groepen vragen om informatie in te sturen die jullie graag delen met de rest van de regio Den Haag en buitenstaanders. Evenals foto's van diverse regionale activiteiten.

Op dit moment heeft het fotoalbum diverse mappen met foto's van regionale activiteiten van de Bevers, Welpen, Scouts, Explorers en Algemene regionale activiteiten. We denken dat dit nog lang niet alle foto's zijn, dus heb je nog leuke foto's van regionale activiteiten? Ookal zijn ze van jaren terug, stuur ze dan op. Dan plaatsen wij ze hier op de website!

Je kunt je informatie/foto's opsturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De websitebeheerders zullen de informatie/foto's dan zo snel mogelijk plaatsen.

Duinenmars + inschrijven

Beste scout,

De 64e Duinenmars zal worden gehouden op: zaterdag 11 en zondag 12 april 2015. U kunt zich inschrijven via internet: www.duinenmars.nl.

Om de wachttijd bij de start zo kort mogelijk te houden, vragen wij u dringend om voor elke dag, afstand en onderdeel van uw groep/vereniging en/of school een aparte inschrijving te doen. Het inschrijfgeld bedraagt € 4,- per persoon. Als de betaling uiterlijk 8 april is bijgeschreven op bankrekening NL23INGB0000004941 t.v.v. Stichting Duinenmars te Den Haag, geldt een korting van € 0,50 per persoon.

Betaling tot en met 8 april: € 3,50 per persoon.
Betaling na 8 april: € 4,- per persoon.

U kunt natuurlijk ook tijdens de marsdagen inschrijven op het startterein. U kunt nu al uw medewerking verlenen door het ophangen van de miniposter op een voor het publiek zichtbare plaats.

Alvast hartelijk dank en graag tot ziens op het startterein!

Inschrijven voor de RSW

Het is mogelijk om je in te schrijven voor de RSW. Inmiddels is de inschrijving al een tijdje geopend. Jullie kunnen je inschrijven via: deze link! Binnen kort zal er meer informatie beschikbaar komen via www.scoutsdenhaag.nl over de RSW. Of neem contact op met de organisatie voor meer informatie en vragen. 

Hieronder nog wat extra korte belangrijke informatie (meer info staat in de notulen SLR):

Datum: 17 t/m 19 april (kinderen 18 en 19 april)
Locatie: NTKC terrein de Haan
Inschrijving geopend: 1 maart t/m 22 maart
Betaling geopend: 1 maart t/m 9 april
Kosten: €7,50 per kind/ €10,- per leiding* (als je niet op tijd inschrijft en/of betaald wordt het €10,- per kind/€15,- per leiding**)

Het bedrag kan onder vermelding van groep en onderdeel overgemaakt worden op onderstaand rekeningnummer: Scouts Den Haag, NL53 INGB 0005 1147 49

Op 9 april verschijnt er ook een extra info voor leiding en een extra info voor de kinderen, daarnaast wordt er een formulier verzonden waarbij wij graag willen dat de gegevens van de kinderen worden ingevuld zodat dit op zaterdag minder tijd kost en zij sneller kunnen beginnen aan het opbouwen van hun tent.

Mocht u nog vragen hebben betreffende de inschrijving en/of deze mail dan kunt u ons op onderstaand nummer of op dit emailadres bereiken.

Met vriendelijke groet,

Marc Gerner & Lillianne Grootens
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

* De kosten vallen dit jaar lager uit, omdat de kinderen zelf hun avondmaaltijd moeten kopen. De kosten voor deze maaltijd zijn €5,- per persoon. De avondmaaltijd voor de leiding wordt door de RSW catering verzorgd en daarom is dat bedraag niet veranderd.
** op de RSW is het alleen mogelijk om contant te betalen!

6e Natuurspeurtocht - Ds Ferguson

Op 30 mei organiseert Scouting DS. Ferguson de 6e natuurspeurtocht.

De Natuurspeurtochten zijn speciaal gericht op families met basisschoolkinderen. Gekozen kan worden uit de 3 km Beverroute (voor kinderen t/m 6 jaar) en de 5 km Fergusonroute. Speciaal voor aangemelde scoutinggroepen wordt om 11.00 uur gestart met de Scouting Natuurspeurtocht.

Meer informatie wordt binnenkort op hun website getoond: http://www.scoutingferguson.nl/page/natuurspeurtocht

Teddyberentocht Bevers

Op zaterdag 7 maart wordt de teddyberentocht voor de Bevers uit de regio georganiseerd. De teddyberentocht start om 17.00 uur bij de kinderboerderij in het Zuiderpark. De tocht eindigt om 19.00 uur bij Scouting Rustenburg aan de Weesperstraat.

Scouting Rustenburg zet de tocht uit en bedenkt een thema voor de route. Onderweg zijn er een tweetal posten te vinden waar de kinderen iets lekkers te drinken/eten krijgen. We zijn nog wel op zoek naar mensen die de posten wil bemannen! Scouting Sint Jorisgroep 5 verzorgd de boodschappen voor de dag en een herinneringsbadge.

De deadline om je op te geven voor de teddyberentocht is inmiddels verstreken (21 februari). Wijzigingen zijn nog wel door te geven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Bij vragen of opmerkingen kun je ook bij Chris terecht.

Groepen die zich inmiddels al opgegeven hebben: Scouting Rustenburg, Be-Pals, Sint Jorisgroep 5 en de Rimboejagers. Was je niet op tijd om je in te schrijven, maar wil je nog wel graag meedoen? Neem dan contact op met Chris om te zien wat de mogelijkheden zijn.