Beste scout,

Jij maakt het verschil. Voor jouw speltak, jouw Scoutinggroep, jouw regio of jouw team zul je van tijd tot tijd stilstaan bij hoe het gaat en wat je naar de toekomst van plan bent. Welke spannende activiteiten je wilt organiseren of regelen. Nieuwe ontwikkelingen die je in gang zet, omdat je dit zelf leuk vind of omdat er noodzaak voor is. Het is soms best een uitdaging om te bedenken wat de beste keuzes zijn om te maken. In de groep helpt het als iedereen hierin zijn of haar steentje bijdraagt in het bedenken en vervolgens zorgen dat het er gaat komen.

Gebruik je stem!
Voor onze landelijke vereniging is dat net zo. We dagen en nodigen je uit om mee te denken over de toekomst van Scouting in Nederland: het project #Scouting2025. Jij hebt een stem en die kun je allereerst inzetten door 3 minuten van je tijd te geven voor de beantwoording van drie vragen.

Start de vragenlijst en denk mee!

Scouting Nederland zijn we met elkaar. Vind je dat er kansen liggen voor om dingen beter te doen, heb je ideeën die de moeite waard zijn of vind je het gewoon leuk om met een groep mensen na te denken over trends binnen en buiten Scouting waar we de komende jaren iets mee te maken gaan krijgen dan zijn er daarnaast 2 momenten om dit in actie te zetten:

1. Op 19 april worden er 1.000 mensen (scouts en externe gasten) uitgenodigd op Papendal in Arnhem om met elkaar de belangrijkste thema’s voor de komende jaren te kiezen. Aanmelding hiervoor verloopt via je eigen regio.
  2. In september wordt er in iedere regio een bijeenkomst georganiseerd om hier verdere keuzes in te maken. Dit gaat leiden tot een gezamenlijk plan kan komen in de landelijke raad waar we als vereniging verder aan kunnen werken. De datum voor deze bijeenkomst zal ook via je regio bekend worden.

Meer informatie over #Scouting2025 vind je in het Scouting Magazine van eind februari of op de website van dit project: www.scouting.nl/2025. Heb je vragen over het project, dan kun je ons bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Samen maken we de toekomst van Scouting.

Met vriendelijke groet,

Projectgroep #Scouting2025