Algemeen scouting nieuws

Op plaats nr. 3 van gemeenten met meeste Scoutinggroepen

Eerder publiceerde we op deze website dat de meeste aantal geregistreerde Nederlandse scouts in Nederland woont (lees hier).

Wist je dat we op plek drie staan van de gemeenten in Nederland met de meeste Scoutinggroepen? In de gemeente Den Haag zijn maar liefst 17 Scoutinggroepen actief, verdeeld over de stad.

Lees meer: Op plaats nr. 3 van gemeenten met meeste Scoutinggroepen

Meeste aantal scouts wonen in Den Haag!

Alle leden bij Scouting in Nederland worden ingeschreven in onze online ledenadministratie, genaamd Scouts Online. Scouting is de grootste jeugd en jongeren organisatie van Nederland, dus alle leden informatie is  volledig gestructureerd!

Wist je dat het meeste aantal leden, ingeschreven bij Scouting Nederland, in Den Haag wonen? Verdeeld over verschillende leeftijdsgroepen wonen er 2354 leden in Den Haag. Dat betekent niet dat ze zich alleen voor Haagse Scoutinggroepen inzetten, maar ook voor Scoutinggroepen buiten de Haagse regio of zelfs voor (inter)nationale Scouting organisaties als vrijwilliger actief zijn.

In de top 10 laten we de volgende steden achter ons:

1. Den Haag (2354)
  2. Eindhoven (2120)
  3. Utrecht (1751)
  4. Rotterdam (1719)
  5. Haarlem (1247)
  6. Apeldoorn (1177)
  7. Zwolle (1157)
  8. Helmond (1122)
  9. Amsterdam (1075)
  10. Breda (1003)

Wanneer we naar de cijfers kijken met Scoutinggroepen met de meeste jeugdleden in Nederland, dan vind je ook een Haagse groep in de top 10!

1. Scouting de Schouw - Boskoop (506)
  2. Albert Schweitzergroep - Woerden (433)
  3. Scouting Boxtel - Boxtel (313)
  4. De Katwijkse Zeeverkenners - Katwijk (309)
  5. Stadhouder Willem III / Lady Baden-Powell -  Apeldoorn (271)
    Scouting De Mohicanen - Den Haag (271)
  6. Willem de Zwijger - Utrecht (251)
  7. Chr. SCoutinggroep Burmania - Leeuwarden (250)
  8. Scouting Veendam - Veendam (237)
  9. De Zwervers - Veenendaam (236)
  10. Scouting Salwega - Utrecht (236)

Bovengenoemde aantallen zijn vastgesteld op maandag 24 januari 2022

Scouts Online biedt de mogelijkheid om alle leden volgens de AVG netjes te registreren en biedt Scoutinggroepen en andere Scouting gerelateerde organisaties, regio's e.d. de mogelijkheid om te mailen, evenementen inschrijvingen te regelen, contributies te innen, verhuur van accomodaties te regelen, kwalificaties en competenties per vrijwilliger vast te leggen, en nog veel meer!

Vandaag is het Nationale Vrijwilligersdag!

Scouting NL logo RGB transparanteachtergrond Scouting zou niet kunnen bestaan zonder de ruim 30.000 vrijwilligers die zich dagelijks of wekelijks inzetten voor onze vereniging. Freek Vonk ziet de waarde van alle ook. Daarom heeft hij een bijzondere boodschap voor jou achterlaten op de achterpagina van het Algemeen Dagblad van vandaag. Heb jij je eigen vereniging al gespot? Deel jouw gemarkeerde krant op social met #scoutingnl!

Bekijk het krantenartikel hier: https://www.scouting.nl/assets/uploads/doorzoekbareBestanden/NV21_Advertentie-AD.jpg

Kan een afbeelding zijn van 1 persoon

Freek Vonk onze nieuwe Chief Scout!

Scouting NL logo RGB transparanteachtergrondProf. dr. Freek Vonk is vanaf vandaag de nieuwe Chief scout van Scouting Nederland! Hij is dé avonturier van Nederland en is daarin een grote inspiratiebron voor alle kinderen en jongeren in Nederland. We zijn trots dat we nu samen met Freek kunnen optrekken om nog meer kinderen in Nederland de kans te geven om uitdagende activiteiten te ondernemen waarbij ze hun grenzen leren verleggen. Welkom bij Scouting Freek, we gaan samen heel veel nieuwe avonturen beleven! 👉👉 https://bit.ly/3tZwvlJ

Freek Vonk nieuwe Chief scout

Agora voor Roverscouts (zoekt medewerkers)

De AGORA is een kleinschalige activiteit voor en door roverscouts uit Europa, als ontmoetingsplaats waar dromen, ervaringen, zorgen, ideeën en persoonlijke ontwikkeling van roverscouts worden uitgewisseld en gedeeld als bron van persoonlijke inspiratie voor de deelnemers.

We zoeken medewerkers!

Het team zal zich met name richten op de logistieke ondersteuning van de conferentie, inhoudelijk zorgt de WOSM voor de organisatie en workshops. Wat wel gevraagd wordt is de organisatie van een echte Hollandse avond en mogelijk uitwisseling met Nederlandse roverscouts.

Voor: Wie, waar, wanneer

Het evenement is voor roverscouts en zal plaats vinden in het kruithuis in Delft van wo. 19 t/m zo. 23 april 2017. Kernwoorden zijn, uitwisseling, training en Fun!

Vacature

Meer over Agora

Voorinschrijving Duinenmars geopend

logo duinenmars 2013 zonder achtergrond 250Beste wandelaar,

Het digitaal voorinschrijven voor de komende Duinenmars is weer geopend. U kunt zich digitaal voorinschrijven via de website van de Duinenmars:

www.duinenmars.nl

Wij hopen dat u ook dit jaar weer mee loopt en begroeten u graag op 8 en/of 9 april op de 66-ste Duinenmars.

met vriendelijke groet,
Stichting Duinenmars