Roverscoutsnieuws

Roverscoutsspel

Stam? Jongerentak? Pivo? Roverscout?

Scouting Nederland heeft speciaal voor deze leeftijdsgroep het Roverscoutspel ontwikkeld en uitgebracht. Momenteel hebben de regio’s Vlietstreek en Den Haag, gezamenlijk, één exemplaar in bruikleen. Het spel is niet alleen enorm leuk om te doen, maar geeft je ook inzicht in wat er allemaal mogelijk is als Roverscout/Stam.

De roverscoutsgame is een spel dat je op een simpele en leuke manier kennis laat maken met het nieuwe roverscoutsprogramma. Het spel is, net als het nieuwe programma, opgedeeld in drie fases. Fase 1 begint met de proloog, waarin je leert op welke wijze de nieuwe spelvisie handvatten geeft voor het zoeken naar een uitdaging. In fase 2 ga je in het traject op zoek naar je eigen uitdagingen en voer je ze natuurlijk ook uit. Tot slot doe je in fase 3 de epiloog en ‘volbreng’ je je reis door de wereld van een roverscout. Met dit spel beleef je dus de hele periode als roverscout in het kort.

Wil jij dit spel ook spelen met jouw (bestaande, dan wel op te richten) stam? Neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..