Beste scout,

Met het vrijkomen van de functie van de directeur van Scouting Nederland is het bestuur op zoek gegaan naar een goede opvolger. We zijn blij om te melden dat Fedde Boersma de functie van directeur van Scouting Nederland zal gaan vervullen. De afgelopen maanden heeft hij deze rol als interim-directeur al op heel prettige wijze op zich genomen en we zijn blij dat hij dit formeel als directeur gaat voortzetten. Tijdens de procedure hebben wij uitgebreid met hem gesproken hoe hij de rol van directeur zou willen invullen en we hebben er veel vertrouwen in dat hij Scouting verder naar een goede toekomst gaat leiden.

Fedde is een scout in hart en nieren en tevens een sterke professional met enorme vakkennis. Hij is als adjunct-directeur al jaren zeer waardevol voor Scouting en als directeur zal hij samen met de vele betrokken vrijwilligers en de medewerkers van het landelijk servicecentrum deze waarde alleen maar vergroten. Fedde is op dit moment ook directeur van Scoutinglandgoed Zeewolde en voor deze functie zal een passende vervanger gezocht worden.

We staan als vereniging midden in het proces van de toekomstvisie van Scouting en het nieuwe meerjarenbeleid. Fedde is intensief betrokken geweest bij dit proces en zal als directeur meebouwen aan het versterken van de maatschappelijke waarde van Scouting en de ontwikkeling van meiden en jongens door het bieden van uitdagende Scoutingactiviteiten. Het bestuur van Scouting Nederland wenst Fedde veel succes en veel plezier in deze functie.

Met vriendelijke groet,

Jaap Boot