fotolijn

Nieuws

PUB Avond (Praktijkbegeleiders Uitwisseling Bijeenkomst) 23 juni

scouting nl logo rgb transparanteachtergrondBeste Praktijkbegeleiders,

Op 23 juni is er 's avond weer een PUB avond (praktijkbegeleiders uitwisseling bijeenkomst). Alle praktijkbegeleiders uit de regio's Den Haag en Vlietstreek zijn hierbij welkom. Mocht je geen praktijkbegeleider hebben dan mag natuurlijk de groepsbegeleider aanschuiven.

Wie: Praktijkbegeleiders (of Groepsbegeleiders)
Wanneer: 23 juni
Hoe laat: 19.30 - 22.30 uur
Waar: Scoutcentrum de Eendenkooi, Marie Heinenweg 6, 2533 SX Den Haag

Meer informatie is verspreid via de mail. Mocht je deze nog niet gehad hebben kijk dan even of je in SOL ben geregistreerd als praktijkbegeleider en laat het ons even weten.

Wanneer je als leider nu nog vragen hebben over de Scouting Academy bijvoorbeeld over de kwalificaties, stuur deze vraag dan aan je praktijkbegeleider zodat we hem kunnen beantwoorden op de 23e.

Groet Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Rob (Praktijkcoaches Regio Vlietstreek)

Explorer Leiding Raad (ELR) 16 juni

Op dinsdag 16 juni wordt de volgende Explorers Leiding Raad (ELR) georganiseerd. Hiervoor zijn alle begeleiders over de explorers van harte uitgenodigd om te komen.

Wie: Explorers Begeleiding
Wat: Activiteiten evalueren en bespreken komende activiteiten
Waar: Mohicanen (Daal & Bergselaan 9, 2565 AB Den Haag)
Hoe laat: 20.00 uur

Vind je het leuk om erbij te zijn? Kom dan vooral langs en laat je stem horen!

Groeten van;

Regio team Explorers
Jarno Dakhorst (Mohicanen)

Welpen Leiding Raad (WLR) 15 juni

Op maandag 15 juni wordt de volgende Welpen Leiding Raad (SLR) georganiseerd. Hiervoor zijn alle leidinggevende over de welpen van harte uitgenodigd om te komen.

Wie: welpenleiding
Wat: Activiteiten evalueren en bespreken komende activiteiten
Waar: Sint Jorisgroep 5 (Brugsestraat 49, 2587XR Den Haag)
Hoe laat: 20.00 uur

Agenda

  1. Opening
  2. Mededelingen
  3. Evaluatie weekend
  4. Data vaststellen volgend seizoen
  5. Vergader data
  6. Locatie bepalen volgende Welpen Leiding Raad (WLR)
  7. Rondvraag
  8. Sluiting

Vind je het leuk om erbij te zijn? Kom dan vooral langs en laat je stem horen!

Groeten van;

Regio team scouts
Secretariaat Soraya Krechting (Sint Jorisgroep 5)
Voorzitter Renée Bakker (Sint Jorisgroep 5)

Laatste info Welpen Regioweekend

speltaktekens 2010 beversAankomende zaterdag/zondag (30/31 Mei) vindt het regioweekend voor de Welpen plaats in het Bieslandse Bos (Noordweg 101, Pijnacker). Onderstaand staat alle informatie voor de welpenleiding, van de deelnemende groepen, die handig zijn om te weten!

Vrijdag
De leiding verzameld om 20.00u op het Bieslandse Bos om de tenten op te zetten. Zodra alle tenten staan kan er nog gezellig met de leiding gezamenlijk iets gedaan worden.

Zaterdag
Op zaterdag om 11.00u worden de welpen op het kampterrein verwacht. De kinderen krijgen daarna de mogelijkheid om de spullen klaar te leggen in de tenten. Voor de lunch wordt het weekend gezamenlijk geopend in de kampvuurkuil waarna we zullen lunchen. De welpen dienen een lunchpakketje van thuis mee te nemen. Na de lunch start de hike (verzorgd door de Sint Jorisgroep 5).

Bij terugkomst kunnen de groepen het avondeten voorbereiden. De groepen eten allemaal apart en dienen zelf voor het avondmaal te zorgen. Na het eten is er een avondspel (verzorgd door de Be-Pals). De avond wordt afgesloten rond het kampvuur met wat lekkers en gezellige liedjes!

Zondag
De kinderen ontbijten met de eigen groep (ook dit dient zelf ingekocht te worden) waarna het ochtendspel begint (verzorgd door de Rustenburg). Om 13.00u kunnen de welpen opgehaald worden door de ouders waarna de leiding de kampementen kunnen afbreken.

Overige info

  • De groepen nemen zelf hun kampeer- en kookspullen mee.
  • Eten is eigen bijdrage (avondeten & ontbijt zondag). De slaapkosten, boodschappen voor spellen/kampvuur wordt door de regio betaald.
  • Zorg per groep voor een volledige nachtregister voor beide nachten.
  • De kinderen dienen voor een lunchpakketje te zorgen voor zaterdag en hun weekendbagage. Stevige schoenen zijn een aanrader voor de hike.

Bij vragen of opmerkingen kun je terecht bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Tot vrijdag!

Kookwedstrijden 2015 voor Scouts

speltaktekens 2010 beversOp zaterdag 13 juni worden de jaarlijkse kookwedstrijden gehouden in de regio Den Haag. Vele kinderen in de scoutsleeftijd (11 tot 15 jaar) worden uitgenodigd om mee te doen met de kookwedstrijden. 

Wie - Scouts van 11 tot 15 jaar
Wat - Kookwedstrijden in patrouilles/rondes tegen elkaar
Waar - Stanley 55, Oostduinlaan 75 te Den Haag
Wanneer - 13 juni van 13.30 tot 18.00 uur

Voorinschrijving
Patrouilles kunnen opgegeven worden door de leiding via deze link. De voorinschrijving sluit op 10 juni.

Tijdschema van de dag
Om de dag soepel te laten verlopen hebben we de onderstaande tijdschema gemaakt:

  • 13.30 - 14.30 Inschrijving patrouilles & klaarmaken kookplaats
  • 14.30 - 14.45 Opening en korte uitleg van de wedstrijden
  • 14.45 - 17.00 Kookwedstrijden zelf
  • 17.00 - 17.45 Afwassen en opruimen
  • 17.45 - 18.00 Prijsuitreiking en sluiting

Inleveren van je gerechten
Per gerecht is bepaald dat er een uiterlijke tijd is waarop je deze mag presenteren aan de jury. Als je te laat bent, kan de jury deze niet meer beoordelen.

  • Voorgerecht: Uiterlijk om 15.30u
  • Hoofdgerecht: Uiterlijk om 16.15u
  • Nagerecht: Uiterlijk om 17.00u

Regels van de kookwedstrijden
Om iedereen eerlijk en gelijk te beoordelen, zijn er een aantal regels opgesteld:

  • De maaltijden moeten voldoen aan de maaltijdschijf
  • €4,- per persoon mag besteed worden aan boodschappen. Kruiden mogen van thuis meegenomen worden
  • Vuilniszakken moeten zelf meegebracht worden en zelf afvoeren
  • Elke patrouille dient zijn eigen kookbenodigdheden mee te brengen (incl Jerrycan) en een EHBO koffer per groep
  • Er mag op maximaal 3 pitten gekookt worden
  • De aankleding (menukaart) & hygiëne worden ter plekke beoordeeld.
  • Alles moet ter plekke klaargemaakt worden (de jury houdt niet van pakjes)
  • De ingrediënten moeten vers zijn
  • De patrouilles/rondes mogen zelf bedenken wat ze willen maken (voor-, hoofd- en nagerecht). Crème fraîche, kip en chocolade zijn de hoofdingrediënten waar het om gaat. Deze moeten dus verwerkt worden in 1 of meerdere gerechten.

Uiteraard zal de jury beoordelen op o.a. smaak, originaliteit, gebruikte ingrediënten, hygiëne en aankleding.

Verdere info
Let op! Het is dit jaar niet mogelijk om met de aanhanger het terrein op te komen. Houdt er dus rekening mee als je de kookkisten moet sjouwen naar het grasveld naast het groepshuis van de Stanley 55.

Bij vragen kun je terecht bij Lillianne Grootens (Stanley 55) of Erika Scheffer (Mohicanen)

Hopelijk tot de 13e en vergeet je niet in te schrijven!!!

Poster voor op je groepshuis of mee te sturen via de e-mail