fotolijn

Nieuws

Schrijf je in voor de RSW 2016! (16&17apr)

Beste scoutsleiding,

Hierbij stuur ik u het formulier waarmee u jouw onderdeel kan inschrijven voor de RSW 2016! Het inschrijfformulier vindt u door hier te klikken.

Belangrijke informatie

Hieronder nog wat extra korte belangrijke informatie (meer info staat in de notulen SLR en op de website van scouts den haag)

  • Datum: 15 t/m 17 april (kinderen 16 en 17 april)
  • Locatie: Scoutingkampeerterrein Bieslandse Bos
  • Inschrijving geopend: 1 maart t/m 26 maart
  • Betaling geopend: 1 maart t/m 1 april
  • Kosten: €10,- per kind/ €7,50 per leiding* (als je niet op tijd inschrijft en/of betaald wordt het €12,50 per kind/€10,- per leiding**)

Overmaken

Het bedrag kan onder vermelding van groep en onderdeel overgemaakt worden op onderstaand rekeningnummer:
Scouts Den Haag - NL53 INGB 0005 1147 49

Laatste info & patrouilles inschrijven

Op 31 maart verschijnt er ook een extra info voor leiding en een extra info voor de kinderen, daarnaast wordt er op 8 april een formulier verzonden waarbij wij graag willen dat de gegevens van de kinderen worden ingevuld zodat dit op zaterdag minder tijd kost en zij sneller kunnen beginnen aan het opbouwen van hun tent.

Mocht u nog vragen hebben betreffende de inschrijving en/of de e-mail dan kunt u mij op onderstaand emailadres bereiken.

Met vriendelijke groet,

Lillianne Grootens
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

* De kinderen zullen zelf hun avondmaaltijd moeten kopen. De kosten voor deze maaltijd zijn €5,- per persoon. De avondmaaltijd voor de leiding wordt door de RSW catering verzorgd.

** op de RSW is het alleen mogelijk om contant te betalen!

Inschrijven

Inschrijven kan hier

Meer informatie over de RSW:

www.scoutsdenhaag.nl

 

 

Leerzame zondag tijdens Explorer besturentraining

Afgelopen zondag, 28 februari, werd voor het eerst sinds lange tijd weer de explorer besturentraining georganiseerd. Twaalf explorers uit de regio's Den Haag en Vlietstreek kwamen naar Scoutcentrum de Eendenkooi in Den Haag om de training bij te wonen.

Twaalf enthousiaste jongeren uit diverse groepen waren gemotiveerd om meer te leren over een explorer afdeling. Hoe zit een afdeling in elkaar en hoe organiseer je alles binnen je afdeling? Diverse onderwerpen kwamen aan bod.

  • Welke taken kent de afdeling?
  • Besluitvorming binnen de afdeling
  • Programmeren en planning
  • Programma ideeën
  • De "ideale" begeleider
  • Speeddaten

De explorers hebben veel van elkaar kunnen leren. Zo waren er ervaren explorers en minder ervaren, en konden elkaar zo iets meer leren.

Ben jij een explorer en lijkt het je ook leuk om zo'n training te volgen? Geef het dan aan bij het trainingsteam via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan kan het trainingsteam inventariseren of er meer enthousiasme is binnen de groepen om nog een explorer besturen training te organiseren.

Bekijk de foto's van de training in ons fotoalbum hier!

Inschrijving RSW bijna geopend...!

Het is bijna zover! Volgende week dinsdag, 1 maart, wordt de inschrijving van de RSW 2016 geopend! Alle groepen (scoutsleiding) ontvangen een e-mail met hierin alle informatie die tot nu toe al bekend is. Houdt dus goed je e-mail in de gaten. Alle informatie en de inschrijving zal ook op de website http://www.scoutsdenhaag.nl/ te zien zijn.

Nog even aftellen..! En scoutsleiding: Hou je mail in de gaten. Heb je op 1 maart geen e-mail gekregen? Reageer via onderstaande e-mailadres.

Heb je nu al vragen? Dan kun je deze stellen aan Lillianne Grootens via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Explorer Doomsday 29apr - 2mei

Beste explorers,

Stel je een wereld voor waar niets meer is zoals het was. Geen technologie alleen maar de kennis die je hebt. Je moet zien te overleven en je doel bereiken met de spullen die je hebt, die je kunt vinden of kunt ruilen/stelen. Dat is het idee achter hét explorer event van 2016: Explo Doomsday!

Van vrijdagavond 29 april tot en met maandagmiddag 2 mei organiseren wij (explorerbegeleiders van diverse groepen uit Den Haag) een weekend vol actie, avontuur, teamwork, creativiteit, scoutingtechnieken, uitdaging en gezelligheid op en rond labelterrein Bieslandse Bos bij Den Haag.

Explorers uit heel Nederland geven zich in tweetallen op en worden dan door de organisatie per tweetal in groepen met andere tweetallen ingedeeld. Deze samengestelde teams zullen het weekend moeten samenwerken om o.a. rampen, verwondingen, honger en vermoeidheid te doorstaan of te voorkomen. Ze volgen hierbij een scenario waarbinnen diverse hindernissen overwonnen en problemen opgelost moeten worden. 's Avonds slapen alle deelnemers bij elkaar op één veld en zitten we gezellig bij het kampvuur.

Wie durft deze uitdaging aan te gaan? Het winnende team staat aan het eind van het weekend een prijs te wachten die gegarandeerd in de smaak zal vallen! En let op: er zijn maximaal 40 plekken beschikbaar, dus wees er met je tweetal snel bij!

Voor meer informatie kun je alvast een kijkje nemen op deze website. Ook komt de organisatie de komende weken graag bij alle groepen in Den Haag langs om een tipje van de sluier op te lichten en toe te lichten wat dit weekend ongeveer inhoudt.

Daarom hierbij het verzoek om voor 1 maart aan te geven wanneer dit voor jouw groep het beste uitkomt.

Met vriendelijke scoutinggroet,
De Doomsday organisatie

Explorer besturen training - Nog enkele plaatsen vrij! - 28 febr

Ben je explorer? Heb je nog geen explorerbestuur? Wil je in het bestuur maar twijfel je over wat er van je verwacht wordt? Of wil je weten hoe je je eigen explorerbestuur nog beter kunt laten functioneren?
Dan mag je deze training niet missen!!!
Een training alleen voor explorers zelf...

Hij is al aanstaande zondag en er zijn nog plaatsen vrij...
Schrijf je dus snel in!
https://www.facebook.com/events/929705330446624/

Zondag 28 februari van 10:00 tot 17:00
Scoutcentrum "De Eendenkooi" Marie Heinenweg 6, 2533 SX Den Haag


Een goed functionerende explorerafdeling heeft een afdelingsbestuur, met daarin een voorzitter, een secretaris, een penningmeester (en soms een materiaalman/-vrouw).

In deze training behandelen wij een groot aantal zaken die komen kijken bij het functioneren van zo’n bestuur, je persoonlijke rol binnen de afdeling en het bestuur en hoe je met je vrienden/vriendinnen een bestuur opzet.

Uiteraard gaan we het hebben over jullie taken, wat moet er worden geregeld, wat is de verhouding met de begeleider(s), wat zijn valkuilen… Maar ook basisvaardigheden zoals programmeren en plannen, gespreks- en overlegvaardigheden en brainstormen komen aan bod.

Dus….Ben je explorer en zit je in het explorerbestuur, wil je erin plaatsnemen of wil jullie afdeling een bestuur opzetten? Dan mag je deze training niet missen.

Teddyberentocht Bevers - 5 mrt

Op zaterdag 5 maart wordt de teddyberentocht voor de Bevers uit de regio georganiseerd. De teddyberentocht start om 10.00 uur bij Scouting Sint Jorisgroep 5. De tocht eindigt om 12.00 uur. De bevers kunnen op de verzamellocatie weer opgehaald worden.

Info voor de leidingteams:

Groepen die zich inmiddels al opgegeven hebben: Scouting Rustenburg, Be-Pals, Sint Jorisgroep 5 en de Ferguson. Wil je nog wel graag meedoen als groep? Neem dan contact op met Chris om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Wijzigingen qua aantallen zijn nog wel door te geven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Bij vragen of opmerkingen kun je ook bij Chris terecht.

Groepen Aantal kinderen Aantal leiding:
  • Be Pals
  • Rustenburg
  • Sint Jorisgroep 5
  • Ferguston
  • Mohicanen (ochtend)
  • Mohicanen (middag)
  • Brigitta Valentijn
  • Stanley 55
  • 11
  • 3
  • 11
  • 20
  • Wacht op reactie
  • Doen niet mee
  • Doen niet mee
  • Onbekend
  • 3
  • 2
  • 2
  • 4
  • Wacht op reactie
  • Doen niet mee
  • Doen niet mee
  • Onbekend
Totaal: 45 11

De Teddyberentocht word dit jaar georganiseerd door de Sint Joris. De tocht begint en eindigt bij het clubhuis van de Sint Joris. Het thema van de teddyberentocht gaat over Sterre die met haar boot naar de Noordpool gaat om een verdwaalde pinguïn te zoeken.

Voor een mogelijke voorbereidingsopkomst komt later nog meer informatie. Het draaiboek zal later nog worden verspreid, hier wordt het thema nog meer in uitgelegd en alle belangrijke informatie.

De Sint Joris levert een boodschappenlijst aan, Marc Gerner doet de boodschappen, eventueel is Marc ook nog zaterdag aanwezig.

Poster voor het evenement

Hang hem op in je groepshuis en stuur hem door naar alle ouders! (Klik op de poster om hem te vergroten)