fotolijn

Nieuws

Agenda Bever Leiding Raad (BLR) 11 mei

speltaktekens 2010 beversOp donderdag 11 mei wordt de volgende Bever Leiding Raad (BLR) georganiseerd. Hiervoor zijn alle leidinggevende over de bevers van harte uitgenodigd om te komen.

Wie: Beverleiding
Wat: Activiteiten evalueren en bespreken komende activiteiten
Waar: Rimboejagers (Monsterseweg 8-B, 2553 RL Den Haag)
Hoe laat: 20.00 uur


Agenda

  1. Opening
  2. Mededelingen
  3. Verslag laatste Beverraad
  4. Bever Doedag
  5. Activiteit oktober
  6. Evaluatie brainstorm avond en eventueel vervolg
  7. Vergaderdata en locatie bepalen voor komende Beverraad
  8. Rondvraag
  9. Sluiting

Tijdens de beverraad bespreken wat we gaan doen met de Beverdoedag. Graag voor as donderdag alvast opgeven of jullie wel of niet willen meedoen. Als je meedoet graag een schatting geven van het verwacht aantal kinderen en leiding.

Elke groep die meedoet organiseert 2 spelletjes. We horen donderdag graag welke spelletjes jullie willen organiseren. (Zorg dat je ook een reservespel uit kiest) Graag de info versturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De Beverdoedag is bij de Rustenburg en zei verzorgen dit jaar het thema verhaal en team.

Kan je as donderdag niet bij de Beverraad zijn laat het dan weten via bovenstaand e-mailadres ook dan horen we graag of je wel of niet wilt meet doen met de Beverdoedag.

Mochten er nog vragen zijn dan horen we dat graag.

Groeten van;

Regio team scouts
Chris van Arenthals (Be Pals-Prinses Juliana)
Marcel van Leeuwen (Sint Jorisgroep 5)

Bronzen waarderingstekens voor Chris & Patricia

Op donderdag 21 april ontvingen twee fantastische vrijwilligers uit onze regio Den Haag een bronzen waarderingsteken. Deze ontvingen zij tijdens de regioraad van de landelijke voorzitter Jaap Boot en onze regio voorzitter Hans Bert Griffioen. Beide vrijwilligers zijn bij hun eigen scoutinggroep actief en op regionaal niveau.

Patricia Hulst (Ferguson) en Chris van Arenthals (Be-Pals) van harte gefeliciteerd!

Foto 21 04 17 09 13 01

Foto 21 04 17 09 13 04

Foto 21 04 17 09 13 07

Foto 21 04 17 09 13 09

Foto 21 04 17 09 14 48

Foto 21 04 17 09 14 51

Foto 21 04 17 09 14 53

Foto 21 04 17 09 14 55

Zilveren waarderingsteken voor Gert-Jan!

Gert-Jan Luis kreeg op zaterdag 18 maart het zilveren waarderingsteken uitgereikt door regiovoorzitter HansBert Griffioen, tijdens de kamptraing. Van harte gefeliciteerd!

 2017 03 18 12.39.44

2017 03 18 21.22.33

2017 03 18 12.40.07

Koningsdagfeest met Sint Jorisgroep 5 te Scheveningen

Sint Jorisgroep 5Donderdag 27 april Koningsdag - Belgische Plein - Op donderdagdag 27 april gaan we weer los! Alle kinderen in Scheveningen en omgeving kunnen zich net als voorgaande jaren uitleven op het KONINGSDAGFEEST. Met een ballenbad en een gratis “kids zone” met oud-Hollandse spelletjes voor de kleintjes, megatwister en een voetbal kicker. Laat je schminken, leef je uit op het springkussens en in de clownsexpress, en trotseer de klimwand. De Scouting Sint Jorisgroep 5 en de Oranje Commissie organiseren met veel plezier deze fantastische dag voor iedereen in de wijk en ver daar buiten!

Start van het feest

We starten de feestelijkheden om 10.00 uur. Er kan overal met muntjes betaald worden die je zowel contant als met pin kan betalen bij de muntenverkoopkraam het Plein. Bij de kramen van de Scouting kan zowel met muntjes als met contant geld betaald worden. Het feest eindigt om 16.00 uur.

Hapjes en drankjes

En om de energie aan te vullen, de kelen te smeren en de bloedsuikerspiegel te tarten zijn er natuurlijk ook allerlei heerlijke warme en koude drankjes en hapjes, waaronder de smoothies, chips, suikerspinnen en ander snoepgoed, pannenkoeken, haring, diverse (warme) broodjes, barista koffie en aziatische lekkernijen bij een foodtruck.

Lichtjesspel

Een speciaal terras wordt ingericht voor deelname aan het Rad van Avontuur met vele leuke prijzen! Om 15.45 start daar de “Superronde van het lichtjesspel” waar je maar liefst €250,- kunt winnen!

Sponsoring

Speciale dank gaat uit naar groot aantal ondernemers uit de buurt die met financiële ondersteuning of sponsoring van producten/diensten dit koningsfeest weer moglijk maken. Diverse sponsoren staan op onderstaande poster.

Scouting op het pleinfeest

Scouting Sint Jorisgroep 5 organiseert het Koningsdagfeest al jaren en vult daarmee haar financiele middelen aan. Het feest geeft de grootste inkomstenbron naast onze ledencontributie. Diverse vrijwilliger staan bij de stands met verkoop van hapjes & drankjes, de welpen (7 - 11 jaar) helpen bij de kidszone waar iedereen spelletjes kan spelen, de scouts (11 - 15 jaar) helpen bij het lichtjesspel en de explorers (15 - 18 jaar) bemannen de klimtoren.

Vrijwilligers & helpende handjes gezocht!

Om het feest tot één groots succes te maken, vragen we onze (jeugd)leden altijd om te komen helpen op het feest. Daarnaast zijn we op zoek naar nog meer vrijwilligers die het leuk vinden om één van onze stands te bemannen. Denk daarbij aan de verkoop van: broodjes, suikerspinnen, drinken, chips, haring, pannenkoeken, smoothies, koffie en meer! Ook begeleiden we diverse activiteiten voor kinderen op onze gratis kidszone en onze klimmuur.

Lijkt het jou leuk om voor een paar uurtjes te helpen bij één van onze stands? Of help je graag mee met de opbouw & inrichting van onze stands of afbouw & schoonmaken van onze stands? Laat het ons weten! We zijn altijd nog op zoek naar medewerkers! Dat kan via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Al is het maar voor een paar uurtjes! Dan ben jij al een Super Vrijwilliger voor Scouting!

 

Klik op de afbeelding om te vergroten:

 

Agora voor Roverscouts (zoekt medewerkers)

De AGORA is een kleinschalige activiteit voor en door roverscouts uit Europa, als ontmoetingsplaats waar dromen, ervaringen, zorgen, ideeën en persoonlijke ontwikkeling van roverscouts worden uitgewisseld en gedeeld als bron van persoonlijke inspiratie voor de deelnemers.

We zoeken medewerkers!

Het team zal zich met name richten op de logistieke ondersteuning van de conferentie, inhoudelijk zorgt de WOSM voor de organisatie en workshops. Wat wel gevraagd wordt is de organisatie van een echte Hollandse avond en mogelijk uitwisseling met Nederlandse roverscouts.

Voor: Wie, waar, wanneer

Het evenement is voor roverscouts en zal plaats vinden in het kruithuis in Delft van wo. 19 t/m zo. 23 april 2017. Kernwoorden zijn, uitwisseling, training en Fun!

Vacature

https://sol.scouting.nl/hrm/vacancy/1952

Meer over Agora

http://agora.rovernet.eu/

Inschrijving RSW 2017 geopend!

scouts RGBHierbij het formulier waarmee u jouw onderdeel kan inschrijven voor de RSW 2017! 

Inschrijfformulier

Klik hier om het inschrijfformulier te openen!

Hieronder nog wat extra korte belangrijke informatie

  • Datum: 12 t/m 14 mei (kinderen 13 en 14 mei)
  • Locatie: Scoutingkampeerterrein Staelduin
  • Voorinschrijving geopend: 22 maart t/m 6 mei
  • Betaling geopend: 22 maart t/m 27 april

Kosten

€7,50 per kind/ €10 per leiding* (als je niet op tijd inschrijft en betaald wordt het €10 per kind/€12,50 per leiding**)

Het bedrag kan onder vermelding van groep, onderdeel, aantal kinderen en leiding overgemaakt worden op onderstaand rekeningnummer:

Scouts Den Haag
NL53 INGB 0005 1147 49

Er zal begin mei weer een nieuw formulier worden gestuurd, waarin de leiding en jeugdleden op naam en ronde/patrouille kunnen worden ingeschreven om het proces bij de start van de RSW weer soepel te laten verlopen.

Meer informatie over de RSW

Meer informatie over de RSW is komende tijd te volgen via: www.scoutsdenhaag.nl. Hierop zullen ook de uitslagen en foto's gepubliceerd worden. Tevens zal er steeds meer informatie beschikbaar komen voor deelnemers over de locatie, thema, routebeschrijving e.d.

Mocht u nog vragen hebben betreffende de inschrijving en/of deze informatie dan kunt u mij op onderstaand nummer of emailadres bereiken.

Met vriendelijke groet,

Lillianne Grootens
(telefoonnummer, zie e-mail)
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

* De kinderen zullen zelf hun avondmaaltijd moeten kopen. De kosten voor deze maaltijd zijn €5,- per persoon. De avondmaaltijd voor de leiding wordt door de RSW catering verzorgd. Mocht er leiding zijn die niet mee eet op zaterdagavond zijn de kosten voor deze persoon €7,50.

** op de RSW is het alleen mogelijk om contant te betalen!