Na een succesvolle iScout in januari van dit jaar, zal er ook een editie in 2012 komen van deze virtuele wereldreis. iScout 2012 vind plaats op zaterdagavond 3 maart 2012. iScout is een internetspel voor explorers, roverscouts, plusscouts, leidinggevenden en kaderleden.

Aan iScout 2011 deden zo'n 1600 Nederlandse Scouts mee uit 80 groepen uit alle Nederlandse windstreken. Tijdens de iScout avond spelen Scoutinggroepen online tegen elkaar door vragen over allerlei landen en culturen te beantwoorden en door uitdagende, gekke en creatieve opdrachten uit te voeren en deze vast te leggen op foto of film.

De promotiecampagne zal tijdens de zomer van start gaan. De inschrijving gaat open tijdens de JOTI. Meer over iScout is te vinden op iscoutgame.nl