Heb je altijd al deel willen nemen aan een uniek project? Dan is dit je kans.
Op 26 en 27 september vindt de vierde editie van het TodaysArt Festival plaats in het centrum van Den Haag. Dit jaar leveren ruim 200 artiesten een bijdrage aan het festival waar veel verschillende kunstdisciplines zijn vertegenwoordigd en gecombineerd, zoals muziek, film, moderne dans, beeldende kunst en fotografie. Het festival speelt zich af op 25 binnen- en buitenlocaties en draagt de titel Blue Light District, verwijzend naar de bekende blauwe huisstijl van het festival.

TodaysArt zoekt voor 2 projecten vrijwilligers: Standard Time en State of Sabotage.

STANDARD TIME

NS werkt mee aan TodaysArt. Station Den Haag Centraal vervult tijdens dit festival een belangrijke rol in de opening. We zoeken vrijwilligers voor het project Standard Time van Datenstrudel: Standard Time is een levende klok welke elke minuut verspringt en wordt live uitgevoerd in de hal van Den Haag Centraal. De vrijwilligers bouwen samen met geschoold personeel een houten "digitale" klok in real-time; een werk dat in totaal 1.611 handelingen duurt, gemeten over 24 uur. Tijdens TodaysArt wordt slechts een gedeelte van het werk uitgevoerd, gedurende een periode van 4 uur op vrijdag en zaterdag.
Wanneer: de voorstellingen zijn op 26 en 27 september van 19:00 uur tot
23:00 uur.
De oefensessie is op donderdag 25 september (3 uur).

STATE OF SABOTAGE

De State of Sabotage (SoS) is een internationaal erkende micronatie, met eigen wetten, president en paspoorten. Tijdens TodaysArt zal SoS officiele paspoorten uitreiken aan mensen die twee pasfoto's meenemen. De vrijwilligers worden ingezet als typisten die de gegevens van de mensen op de paspoorten zullen zetten, dus enige vaardigheid met een toetsenbord is gewenst.

Wanneer: de voorstellingen zijn op 26 en 27 september, van 21.00 tot 23.30.
Op vrijdag dienen de vrijwilligers vanaf 18.00 uur aanwezig te zijn, voor instructies.

Vrijwilligers die meedoen aan dit project krijgen van de organisatie toegangskaartjes om het festival in de stad te bezoeken. Tot diep in de nacht zijn er muziek- en kunstoptredens op 25 verschillende locaties. Het centrum van Den Haag is 2 dagen lang haast onherkenbaar, met projecties, installaties, tuinbouwkassen en meer. Bezoekers kunnen ook gedurende het gehele festival terecht bij de grote transparante tuinbouwkassen, verspreid over de Turfmarkt en het Spuiplein, voor tijdelijke galeries, projectruimtes, bars en restaurants.

Voor meer informatie en aanmelding als vrijwilliger: www.todaysart.nl