welpen RGBZaterdag 4 februari 2023 is er weer een Berentocht, georganiseerd door de Sint Jorisgroep 5! In deze email vind je informatie waarmee je je scouts kan voorbereiden.

Inschrijven en deadline:
Hieronder staan twee aanmeldformulieren. De eerste is om jouw scouts speltak (11 tot 15 jaar) aan te melden en de tweede is om apart vrijwilligers/leiding aan te melden die graag willen helpen, maar geen scoutsleiding zijn. De deadline voor het inschrijven is zondag 22 januari.
Planning:
  • 22 januari: Deadline aanmelden
  • 27 januari: Informatie e-mail met startinformatie
  • 02 februari: We verzamelen de definitieve deelnemersaantallen bij de deelnemende groepen
  • 04 februari: Berentocht in Den Haag
    • 18:30u - eerste patrouille/ronde vertrekt
    • 01:00u - maximale eindtijd op eindlocatie
Exacte starttijden en tijdslots worden een week voor aanvang doorgegeven. Er vindt geen centrale overnachting plaats. Na de laatste post is de Berentocht klaar. Speltakken kunnen zelf bepalen of ze willen overnachting op bijvoorbeeld hun eigen groepshuis. Deelname per deelnemer bedraagt €4,- per persoon. Voor vrijwilligers is de Berentocht gratis.

Routetechnieken
De volgende routetechnieken worden bij de Berentocht gebruikt:
  • Oleaat
  • Stripkaart
  • Kruispuntenroute (en variaties daarop)
  • Kaartcoördinaat
  • Andere routebeschrijvingen waarbij geen specifieke kennis nodig is
Wij hebben er al heel veel zin in! Jullie ook?

Scoutinggroeten,

Scoutsleiding Sint Jorisgroep 5