Afgelopen zaterdag was er gezellige drukte bij de regionale kookwedstrijden van de scouts (11-15 jaar). In het Oostduinpark bij Scouting Stanley 55 zorgde de vele aanwezigen voor veel bekijks door voorbijgangers. Ruim 30 groepjes proberen de jury te verleiden met hun zelfbereide gerechten. Met een voor- hoofd en nagerecht gingen kleine subgroepjes van 4 a 7 personen aan de slag met zelfbedachte gerechten. Het thema van dit jaar was Meatlovers. Dat zorgde ervoor dat de jury veel burgers voorgeschoteld kreeg.

Er deden maar liefst 8 Haagse Scoutinggroepen mee aan het evenement, welke volledig werd georganiseerd door vrijwilligers. De volgende Scoutinggroepen waren vertegenwoordigd: Be-Pals Prinses Juliana, De Mohicanen, De Rimboejagers, Ferguson, Haagse Hout, Scouting Rustenburg, Sint Jorisgroep 5 en Stanley 55.

De winst ging er dit jaar naar de Reigers (= subgroepje) van Scouting Sint Jorisgroep 5 die als voorafje chickenwings hebben gemaakt. Daarna kreeg de jury rijkgevulde taco's en als toetje een vlaflip die volledig versierd was.

De regionale kookwedstrijden was het eerste grote Scoutingevent dat voor deze leeftijdsgroep werd georganiseerd sinds het coronatijdperk. Gelukkig hoeven de scouts niet lang meer te wachten, want in mei gaan de vele groepjes weer de strijd met elkaar aan tijdens de Regionale Scoutingwedstrijden (RSW). Dan kamperen we een weekeind lang op Scoutingkampeerterrein Staelduin in 's-Gravenzande. Dan worden we onder andere beoordeeld op kampeertechnieken, hike, koken, spel en thema. De twee winnaars mogen dan naar de Landelijke Scoutingwedstrijden (LSW).

Onderstaand een foto van de winnaars en de uitslag van de regionale kookwedstrijden:

Kookwedstrijden 2022