De LSW. Wat vonden de padvindsters van scoutingroep Ferguson ervan? Zij mochten naar de LSW nadat ze eerste en tweede bij de RSW waren geworden. Vervolgens zijn ze 34ste en 64ste geworden op de LSW.

Is de RSW anders dan de LSW?
Anna: Ja de RSW is een stuk kleiner en het toneel was niet leuk, maar op de LSW was het een stuk groter. Het terrein en het toneel waren veel leuker. Daarbij hadden we op de LSW geen plakkende rijst!

Wat vond je het leukst van de LSW?
Lucy: Het leukste van de LSW vond ik dat er allemaal mensen uit verschillende provincies komen. Sommige accenten waren echt heel grappig. Maar ik vond de voorstellingen ook leuk, dat ze gingen zingen enzo.

Wat vond je het minst leuk?
Ayla: De hike want je moest super lang lopen.

Hoe ging de hike?
Lucy: We liepen samen met een ander groepje. En verdwaalden in een woonwijk en toen moesten we weer helemaal terug. Ik vond hem veel te lang.

Heb je met een andere groep kennis gemaakt?
Ayla: Ja, met de hike hebben we kennis gemaakt en gelopen met een andere groep.

Cheyenne: Er was een groep uit Utrecht waar we bevriend mee zijn geraakt tijdens de hike. Wij zijn toen samen gaan lopen. En op de laatste dag heeft Noa(onze nieuwe vriendin) op ons T-shirt geschreven.

Wat heb je aan het thema gedaan?
Rosa: We hadden natuurlijk Henk(onze supercoole pakezel) mee. En we hadden nog wat andere dingen mee:

• Zo hadden we netten mee om onze tenten te beschermen tegen muggen(het thema was Ghana).
  • Verder hadden we leuke en kleurige Ghanese kleding mee.
  • We hadden ook nog een mooie Ghanese vlag mee.
  • We hadden ook onze gave onesies mee(om de buren een keer goed te laten schrikken)
  • Ook hebben we lekker Ghanees gekookt.
  • En onze knuffels(leeuwen etc.) maakten het helemaal af!

Wat heb je gegeten?
Anne: Op de Ferguson houden we elk jaar een kookwedstrijd. En wie winnen die altijd? De padvindsters natuurlijk! Koken is voor ons dus niet zo moeilijk. Dachten we! Want wat moet je maken in Ghanese stijl.

Het werd bananenchips, een pindaschotel en als spetterend toetje een ananas gevuld met een Ghanese fruitsalade. Natuurlijk werd alles gedecoreerd in Ghanese stijl.

De tweede dag aten we wraps. Dit moesten we zo speciaal mogelijk klaarmaken. Het werd een prachtige wrap deluxe.

Nog tips en tricks voor volgend jaar?
Anne: Hier nog wat tips voor volgend jaar.

Voor iedereen:

• Doe zo veel mogelijk in thema! (helpt al heel veel als je iets doet).
  • Hiken? Gewoon doorlopen!
  • Voor de meiden: Neem iets voor je nagels mee!
  • Stoeltjes of zitlappen zijn altijd handig.
  • Teamwork is alles.

PL only:

• Stel geen domme vragen tijdens de kampraad (kost tijd).
  • Mensen (jongens) van andere subkampen zijn ook leuk.

En als laatste zeg ik: Maak lol!