02 juni 2012 - Om  14.30 uur verzamelen we bij de Stanley 55 voor de kookwedstrijden. Met maar liefst 22 patrouilles van 7 verschillende scoutinggroepen gaan de wedstrijden om 15.00 uur van start. Het thema is wereldhapjes, en de patrouilles hebben al veel voorbereid!

Tijdens het koken wordt er toezicht gehouden door een 4-koppige (vak)jury. Binnen mum van tijd is op het gehele terrein geen boslucht meer te ruiken, maar ruik je de geur van de heerlijkste kruiden en van vers gebakken vlees, gegrilde groente en ga zo maar door. De jury krijgt per gang twee verschillende hapjes per patrouille te proeven. Dat komt dus neer op ruim 30 hapjes per jurylid.  Er wordt al snel  een hoop heen en weer gelopen door diverse kinderen, die hun klaargemaakte hapjes dolgraag willen presenteren. De wraps zijn erg populair vandaag, maar ook de gevulde eieren en gevulde groentes doen het goed. Ook zijn er groepjes die met mini cheeseburgers de jury proberen te verleiden. Om 17.00 uur mag er geen gerecht meer worden ingeleverd en gaat de jury in beraad om rond de klok van half zes de uitslag bekend te kunnen maken.

De derde plek wordt dit jaar overgeslagen omdat er een gedeelde tweede plaats is voor een groepje van de Rimboejagers en een groepje van Sint Jorisgroep 5. De winnaar van de kookwedstrijden 2012 is uiteindelijk geworden: een groepje van de Stanley55. Dit Jaar mag de organisatie zich best zelf een schouderklopje geven, want het was tot in de puntjes geregeld. (zelfs het weer was goed)

Heb je dit jaar de kookwedstrijden gemist? Doe dan volgend jaar wel mee, want het is één groot feest !!!

Foto's
Hebben jullie foto's gemaakt van de kookwedstrijden? Stuur ze dan in naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan zorgen wij dat ze via de regiowebsite beschikbaar worden voor iedereen!

Uitslag Kookwedstrijden 2012

Puntenverdeling Kookwedstrijden 2012

>>Klik hier om de puntenverdeling te vergroten!<<