Elk jaar op 4 mei wordt de Nationale Kinderherdenking georganiseerd. Welpen uit Den Haag en omstreken zijn hier al een aantal jaar bij betrokken. Aangezien covid zo goed als voorbij is, wordt het evenement weer gelijk aan voor het covid-tijdperk. In dit bericht vind je de beschikbare info. Er zijn nog geen exacte tijden etc. Die volgen zo spoedig mogelijk.

Meedoen met de Nationale Kinderherdenking

Alle Haagse welpengroepen zijn uitgenodigd om deel te nemen aan de Nationale Kinderherdenking. De kinderen krijgen een specifieke rol tijdens de herdenking en mogen de gehele herdenking, speciaal voor kinderen, meemaken.

Wil je met jouw groep meedoen met de herdenking? Stuur dan Marc Gerner (Mohicanen) een berichtje met daarin:

• Van welke scoutingvereniging je bent
  • Van welke speltak of onderdeel je bent
  • Met hoeveel kinderen je denkt mee te doen

Wat we gaan doen met de welpen

Er is weer een podium met indrukwekkende optredens voor het 20u moment. Tijdens de optredens verzorgen wij een erehaag bij ingang en daarmee een klein beetje crowd control. De bedoeling is dat alleen kinderen in de binnenste ring bij het podium mogen komen, dus volwassenen houden we een beetje op afstand. Uiteraard worden we daarbij bijgestaan door medewerkers van Madurodam. We zorgen er dit jaar voor dat alle Welpen de opvoeringen ook kunnen zien.

Na het 20u moment lopen alle Welpen gezamenlijk Madurodam in en vormen ze een nieuwe erehaag naar het leggen van de bloemenkransen. Als de stoet voorbij is krijgen de Welpen ook de kans om een bloem bij het monument neer te leggen.

De Nationale Kinderherdenking wordt jaarlijks op Omroep West uitgezonden. De deelnemers zullen dus mogelijk ook TV te zien zijn.

Kransleggers

Voor de kransleggers zoeken we 12 Welpen en 4 Bevers. De kransleggers moeten op 23 en 30 april bij een voorbereidend moment zijn en op 3 mei bij de generale repetitie. Heb je kinderen die dit graag zouden willen doen (of misschien wil je wel alle Welpen en Bevers verzorgen voor de krans dit jaar), dan kun je daarvoor contact opnemen met Marc Gerner. Let op: het is uitzonderlijk mooie promotie voor je eigen groep als jouw leden hieraan meedoen.

Mocht je nog vragen hebben die voor je eigen groep bedoeld zijn, dan kun je Marc rechtstreeks WhatsAppen. Voel je vrij om anderen te informeren over dit bericht.

Marc Gerner: 06-24963519

Meer info over de herdenking: https://www.nationalekinderherdenking.nl/