Aanwezig:

Haagse hout, Mohicanen, Brigitta Valentijn, Ferguzon, Bepals Prinses Juliana, Sint Jorisgroep 5, Rustenburg.

Nabespreken Baloetocht

Helaas maar een lage opkomst. De opkomst zelf was leuk, vooral ook het geluid. Samengevat was de Baloetocht dit keer klein, maar fijn.

Tijd voor taart!

Datum:
21 maart 2020

Tijd:
14:00 uur tot 16:00 uur (Spel van 14:00 uur tot 16:00 uur. Kinderen verzamelen om 13:45 uur. Iedere groep spreekt zelf met zijn welpen op een andere plek rond het stadhuis af. Van de leiding is van ieder onderdeel minimaal 1 leiding om 13:00 uur aanwezig.)

Locatie:
Rondom het stadhuis. Een groot deel van de posten buiten en ook een deel van de activiteiten zal indien mogelijk binnen in het stadhuis zijn.

Wat:
Handelsspel ¨100 jaar welpen¨ met als doel een hele grote taart. Het spel is een handelsspel, waarbij de welpen bij de posten buiten het stadhuis ingrediënten kunnen kopen. Als ze voldoende ingrediënten hebben kunnen ze deze bij een post in het stadhuis omwisselen voor een stuk taart. Dit is een kartonnen taart in doosvorm, waarmee in het stadhuis een grote taart gebouwd wordt. Aan het einde krijgen alle welpen een petitfour. Deze worden ook aangeboden aan de burgemeester of zijn vervanger. De welpen lopen zelfstandig in kleine groepjes rond om de ingrediënten te kopen en verkopen bij de posten die bemand worden door de leiding. Ook zal een deel van de leiding rondlopen om het geheel in goede banen te loodsen. Er worden zo´n 60 groepjes gevormd van elk 3 a 4 welpen. Hiervoor zijn ongeveer 100 stukken taart nodig. We gaan uit van 18 posten waar de welpen ingrediënten kunnen kopen en verkopen.

Verhaal
De bakker, gespeeld door Daniel (Ferguson) heeft voor ons een dure taart gemaakt. Helaas is deze taart al opgegeten door alle jungledieren en nu kunnen we de burgemeester geen taart meer aanbieden. De welpen worden gevraagd om mee te helpen om de benodigde spullen voor de taart bij elkaar te krijgen.

Deelnemende groepen:

Groep Speltak Kinderen Leiding
Brigitta Valentijn  Welpen 6 5
Haagse hout Welpen 20 4
Sint Jorisgroep 5 Welpen ochtend 20 2
Sint Jorisgroep 5 Welpen middag 10 4
Rustenburg Welpen 16 3
De Mohicanen Welpen 4x 65 21
Ferguson Welpen meisjes 18 5
Ferguson Welpen jongens  20 6
Bepals Prinses Juliana  Welpen middag 18 3
Rimboejagers Welpen 30 3
Totaal   213 58

Kosten:
De welpen krijgen voor dit regiospel de badge van Scouting Nederland van de Jungledag. Voor de jungledag op 6 juni willen we de welpen dan een naambandje geven in plaats van een badge. De eigen bijdrage is €1,00 per welp als ieder onderdeel zelf de badges van het regiospel voor zijn welpen besteld bij de Scoutshop. Als er bij de regio meer geld beschikbaar is voor de welpen dan kunnen we ook kijken of de bagdes ook op kosten van het regiospel aangeschaft kunnen worden.

Taakverdeling:

• Ferguson (Daniel) zorgt voor de speluitwerking en hij zorgt er voor dat iedereen ruim voor het spel het uitgewerkte spel toegestuurd krijgt.
  • De Mohicanen regelen de kartonnen taart, tafels, de uitnodiging en het contact met de media en de burgemeester.
  • Sint Jorisgroep 5 (Richard en Stanley) regelen de petitfours en de limonade

Met een kleinere groep leiding, bestaande uit 3 man van de Mohicanen, Daniel en nog iemand die aan wil sluiten zal 2 a 3 weken voor de activiteit nog een extra overleg ter voorbereiding van de activiteit zijn.

Groepen die niet bij de welpenraad aanwezig waren kunnen zich nog opgeven, maar wel zo snel mogelijk in verband met het aantal petitfours.

Volgende welpenraad:

Algemene welpenraad: 1 april 20:00 bij de Mohicanen