De zwemwedstrijden zijn weer achter de rug.Iets kwijtgeraakt? Klik op "lees meer" voor de lijst van gevonden voorwerpen.

Verslagje

Ongeveer 145 DWEKjes, 120 Scouts en een kleine groep Explorers hebben op 8 november 2008 deelgenomen aan Zwem!08. De enorme toeloop bij de DWEK zorgde voor een programma dat behoorlijk langer duurde dan de organisatie had gepland. Dat ging te koste van de tijd om vrij te zwemmen, helaas. Volgend jaar krijgen jullie wel vrij-zwemtijd, hoor!
De groepswedstrijd voor jeugdleden en hun leiding was nieuw. Het leek in eerste instantie meer op een chaosspel, maar al snel had iedereen door hoe het gespeeld moest worden en werd het echt dolle pret.
De series van de Explorers waren kort en heftig. De starter noemde het een complimentje waard dat deze jeugdleden gekozen hadden liever even lekker sportief in het zwembad te zijn, dan hun zaterdagavond in kroeg of discotheek door te brengen. Ik denk dat ze wel een applausje verdienen! De organisatie hoopt dat deze speltak volgend jaar nog beer vertegenwoordigd is.
Tussendoor kwam de scoutingband de herrie nog even vergroten. Vanwege de ongekende drukte in het zwembad (ik vergat nog te zeggen dat er ook nog eens 120 betalende bezoekers waren!), heeft hun 2e optreden in de hal van het zwembad plaatsgevonden.
Omdat dit de 5e Zwem! was sinds de herstart, werden alle jeugdleden getrakteerd op een ijsje. Door de onverwacht grote toeloop kregen in eerste instantie alleen de jeugdleden een herinneringsbandje. Ik heb er nog een paar liggen; wie daarvoor belangstelling heeft, kan dat aan mij kenbaar maken (ik ben er op de regioraad - zorg dat je groep vertegenwoordigd is,
dan kan ik je bandje meegeven).
Volgend jaar weer??? Ja zker, *op 1 november 2009 zien we jullie weer!*

Lijst gevonden voorwerpen Zwem!08

• badhanddoek, wit
  • badhanddoek, donkerblauw
  • 1 witte sok, DWEK-maat
  • badpak, rood-witmotief, DWEK-maat
  • Zwembroek, met binnenbroek, Scouts-maat (wie is er in zijn blote billen naar de kleedhokjes gerend – deze zwembroek is uit het water gevist!)
  • Hemdje, wit, DWEK-maat (of Scouts-maat, maar dan is het een naveltruitje)
  • T-shirt, zwart, Scouts-maat
  • Supermanhemdje, DWEK-maat
  • Boa, zwart
  • Sjaal, bruin met franjes

Alle voorwerpen zijn te bevragen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (ik woon in Rijswijk, vlak bij De Schilp).