Sint Jorisgroep 5

De Haagse Waterscouts – Baron van Pallandt hebben hem gewonnen! Nawaka is het 10-daags Nationaal Waterkamp voor waterscouts binnen Scouting Nederland. Nawaka vond plaats van 8 t/m 17 augustus 2022 op Scoutinglandgoed Zeewolde, waar meerdere Haagse groepen aan mee deden. Elk jaar geeft de organisatie, door middel van een winactie, een vlet weg. Dit jaar won een Haagse Scoutinggroep deze vlet.

Door het winnen van deze vlet kan de Scoutinggroep nog meer kinderen kennis laten maken met het zeilen bij de waterscouts. De groeiende Scoutinggroep ziet dat steeds meer kinderen interesse hebben voor de activiteiten die ze doen en zien dat terug aan de ledengroei sinds corona. We hopen onze hobby aan nog veel meer kinderen over te brengen.

Reactie van de organisatie:
Met groot plezier geven we deze ECO-vlet aan een waterscoutinggroep die duurzaamheid in de praktijk brengt door bijvoorbeeld het strand schoon te houden met plastic jutten, door de dieselmotor van hun wachtschip te vervangen voor elektrische aandrijving en door hun jeugdleden te inspireren tot duurzaamheid te doen. Al dit soort activiteiten zijn goed voor vandaag en morgen, inspireer jullie wijde omgeving met deze ECO-vlet, geef bekendheid aan wat jullie doen en pimp je ECO-vlet met gejutte materialen. Zodat voor iedereen zichtbaar is dat je niet moet praten maar doen. Nogmaals gefeliciteerd aan de Haagse Waterscouts – Baron van Pallandt en we bedanken C2A en van der Gruiter voor het mogelijk maken van de bouw van de 2e ECO-vlet.

2022 Nawaka

2022 Nawaka 2