Scouting Ferguson organiseert op zaterdag 21 mei voor de zevende keer natuurspeurtochten voor kinderen en wandeltochten voor volwassenen.

In 2011 werd dit evenement gewaardeerd met de Haagse Hulde, dé jaarlijkse prijs voor vernieuwend vrijwilligersbeleid. Dit jaar, op 21 mei, lopen weer honderden kinderen en volwassenen mee met deze leuke en leerzame wandeltochten.

Natuurspeurtochten:

Voor kinderen zijn er twee mooie natuurspeurtochten, één van 3 km en één van 5 km. Beide tochten komen langs de Egelopvang en langs Vogelasiel de Wulp waar alle dieren van dichtbij bekeken kunnen worden en je een rondleiding krijgt. Een geweldige leerzame speurtocht door de natuur van Den Haag. Deelname kost slechts 1 euro.

Wandeltochten:

Naast de natuurspeurtocht zijn er voor de wat meer ervaren wandelaars drie prachtige langeafstandstochten uitzet. De routes van 10 km en 25 km lopen langs de mooie natuur in de omgeving van Kijkduin en De Haagse Beek. Onderweg komen deze tochten ook langs de Egelopvang, het Vogelasiel de Wulp.

Meer informatie:

Datum: zaterdag 21 mei 2016
Startlocatie: groepshuis De Clan, Muurbloemweg 41, Den Haag (bereikbaar met RR3 en bus 23/24)

Natuurspeurtochten:

Starttijden: families/scholen: 10:00u - 15:00u, scoutinggroepen: 11:00u