Scoutinggroep De Rimboejagers heeft vandaag een belangrijke stap genomen op weg naar het nieuwe clubhuis op Landgoed Ockenburgh. Voorzitter Ernst Andeweg nam namelijk de sleutel van het chalet in ontvangst. De inventaris van de horecagelegenheid die hier tot voor kort was gevestigd is inmiddels verhuisd naar het nabijgelegen landhuis.

,,Dit is een droomlocatie,'' vindt Andeweg. ,,Het ligt aan de rand van Den Haag in een mooi stukje natuur. Het is bovendien makkelijk te bereiken. Een prachtige omgeving om activiteiten voor onze leden te ondernemen. We hopen hier verder te groeien, zowel qua leden als qua vrijwilligers.''

De sleutel is binnen, maar het chalet moet nog wel omgetoverd worden van een horecagelegenheid in een scoutingclubhuis. ,,We zijn druk bezig om daar fondsen voor te werven. Voor het komende jaar hebben we diverse acties op de planning staan, waarbij ook de leden gaan helpen. Om dit project een succes te maken zijn we bovendien nog op zoek naar vrijwilligers die ons willen helpen. Daarnaast zijn donaties, ook van spullen, altijd welkom.'' Wie graag wil helpen, kan contact met de groep opnemen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 070-4040606.