In memoriam

Fred Regeer

Ere-groepsvoorzitter Scoutinggroep ds. Ferguson

Vandaag, woensdag 6 februari, is op zijn 81everjaardag onze ere-groepsvoorzitter Fred Regeer overleden na een lang en scoutief leven.

Fred is 60 jaar lid van de Fergusongroep geweest, waarvan 20 jaar als hopman en groepsvoorzitter, of zoals het in die tijd heette, groepsleider.

Dankzij zijn inspanningen kon onze groep in 1972 na vele jaren de zolder aan de Cederstraat verruilen voor een echt groepshuis, de Duinhut aan de Muurbloemweg. In die jaren konden leden niet alleen op zaterdag hun opkomsten bijwonen maar was de familie Regeer ook altijd aanwezig voor de zondagse instuif voor alle leden.

Na vele jaren hard werken samen met zijn vrouw Annie en de overige leiding kon in 1981 een totaal nieuwe Duinhut geopend worden. Fred is daarbij de drijvende kracht geweest.

Fred is ook jarenlang betrokken geweest bij het Scoutingdistrict West-Den Haag en de commissie Groot-Loosduinen waar hij Scouting vertegenwoordigde.

Zijn betrokkenheid bij de groep is altijd groot geweest, ook de laatste jaren, toen het fysiek allemaal iets minder ging. Fred is jarenlang het gezicht geweest van onze Scoutinggroep. Zijn manier van denken en doen was eigenzinnig en progressief, dat zien we tot op heden terug in de geest en cultuur van de Fergusongroep.

Wij gedenken Fred Regeer als een bijzondere man, met een grote inzet en betrokkenheid en als een echte Fergusonner. Wij zijn hem bijzonder dankbaar voor zijn jarenlange tomeloze inzet.

Wij wensen Annie en zijn zoon Ton, Caroline en kleinkinderen veel sterkte met dit verlies.