Vorige week zaterdag was het een drukte van belang in de Bosjes van Pex. Bij Scouting de Mohicanen vond de seizoensopening 2012-2013 plaats!

Tijdens deze vernieuwde opening trapten de bevers, welpen, scouts, explorers, roverscouts, leiding, bestuur, ouders en andere belangstellenden het nieuwe scoutingseizoen op een feestelijke manier af.  Zo presenteerden alle onderdelen hun afgelopen zomerkampen die zij verspreid over Nederland en in Finland hebben beleefd en vermaakten vele kinderen zich bij de verschillende activiteiten.

Tijdens de opening was er speciaal bezoek! Door de wethouder van jeugd, welzijn en sport, Karsten Klein, werd namens het college van burgemeester en wethouders de Haagse stadsspeld uitgereikt aan Wim Kamminga voor zijn jarenlange inzet als vrijwilliger bij Scouting de Mohicanen. Wim is meer dan 35 jaar actief leider geweest, heeft verscheidene bestuursfuncties bekleed en draaide mee in tal van commissies. Op dit moment zet hij zich nog steeds in voor de vereniging. Zo beheert hij het gebouw, de tenten en het overige materiaal en helpt hij de leiding waar dit nodig is. Wim is een scout in hart en nieren, aldus Karsten Klein. Tijdens zijn speech benadrukte de wethouder dat vrijwilligers onmisbaar zijn binnen de Haagse verenigingen en binnen de samenleving, iets wat Scouting de Mohicanen ten volle onderschrijft. Wim was volledig verrast, maar bovenal erg blij met deze speciale onderscheiding!

Afgelopen weekend begonnen de reguliere opkomsten en komen de leden van de Mohicanen wekelijks bij elkaar voor tal van activiteiten. Daarnaast zijn de verschillende leidingteams gestart met de voorbereiding van de aankomende kampen.