Op 12 mei 2012 werd er door studenten van de ISH (internationale School The Hague ) een Vossenjacht georganiseerd in Winkelcentrum Leidschenhage in Leidschendam. Er waren een aantal scoutinggroepen aanwezig, namelijk de Wegeleargroep, Bepals Prinsesjulianagroep en de Baron van Pallandtgroep.

13 studenten van de ISH hadden zich verkleed als Vos en zwierven door het winkelcentrum tussen de gewone bezoekers en de bezoekers van het Shanti koor festival.

Wat moesten de scouts doen ?Ze kregen bij het begin punt van studenten een A4 met daarop 12 plaatjes van de vossen. De 13e Vos was een vraagteken. Tevens kregen de scouts fotokaartjes mee zodat ze de vossen zouden herkennen als ze die tegen kwamen. Zagen ze een Vos dan moesten ze die volgen en vragen om een stempel op het A4. Was je door je kaartjes heen dan moest je terug  naar het startpunt voor het ophalen van het volgende kaartje. Er werd opgeschreven hoe laat je begon met de zoektocht en hoe laat je terug was met een volle kaart met stempels. Zo ging dat door tot je alle 13 vossen had gevonden

De start van de vossenjacht was om 14.00 uur omstreeks 15.30 was er even een pauze en hij eindigde om 17.00 uur. Tijdens de pauze kon je een broodje eten, wat drinken en de vossen nog even zien in het echt zodat je ze nog makkelijker kon vinden. Want ook de Vossen wilden even een pauze.

Het weer zat mee, het waaide wel heel erg maar het was droog. Iedereen was het er mee eens na afloop dat dit weer een geslaagde scouting activiteit was.

Ook veel dank aan onze sponsoren ( ISH - HEMA - Intertoys – Jamin)