De zeepkisten voor de race stonden klaar. Het sumo-worstelen kon beginnen. Het wachten was nog op de officiële start van de dag.

Het was een gezellige boel bij de Open Dag van de twee scoutverenigingen. Na de officiële opening konden alle scouts, vrienden en buurtkinderen zich uitstekend vermaken. Het thema van de Open Dag was Reis om de Wereld. Scouting drumband Den Haag verzorgde een optreden. Wethouder Karsten Klein kwam op bezoek. Hij maakte o.a. kennis met het Sumo worstelen dat een lange rij kinderen trok die zich in een pak lieten hijsen door Dojo-meester Bas. Onder de zeepkisten-racers bevonden zich veel Formule 1-rijders in de dop. Iedereen wilde maskers maken of zich laten schminken. Daardoor zag men elfjes, prinsessen, vlinders en een enkele Batman over het terrein zwerven, op het springkussen springen of meedoen aan het spijkerbroek hangen. Het Karaoke bracht talenten aan het licht. Echte scouts gingen natuurlijk “survivalen”. De stoere medemens kon ballon-darten, blikgooien, kampvuur stoken of een kussengevecht houden. Na al die inspanningen kon men zich laven aan koffie, thee of limonade en een pannenkoek eten. Aan het eind van de dag konden alle kinderen een spelletje uitzoeken.