stjoris5_85-002-thumbZaterdag 29 oktober was het dan zover, Scouting Sint jorisgroep 5 uit Scheveningen vierde haar 85 jarig bestaan! Dat deden we samen met alle jeugdleden, leiding en bestuur van onze groep.

Om 13.00 uur kwamen de Welpen en Scouts op het groepshuis aan. Na de opening van de dag kregen de kinderen de uitleg om met behulp van een GPS op zoek te gaan naar 5 posten ergens in Scheveningen.

stjoris5_85-001-thumbIn groepjes werden de kinderen op pad gestuurd om de posten te gaan zoeken. Ook onze jongste jeugdleden, de Bevers, gingen om 14.00 uur op zoek! Onderweg kwamen de groepjes langs 4 posten waar zij verschillende opdrachten moesten doen. Zo konden de kinderen in het Westbroekpark met behulp van Aquaballen (een bal vol met lucht) over het water lopen, en speelde zij bij de Albert Heijn in de Amsterdamsestraat het spel Ratten en Raven.

Bij de verdere posten moesten de groepjes bij het zwarte pad een balspel spelen, en kregen ze bij de Watertoren de kans om alle kegels om te gooien met bowlen. Terug op ons groepshuis stond er een heerlijke BBQ klaar waar we heerlijk van gesmuld hebben.

Na met z'n allestjoris5_85-003-thumbn gezellig te hebben gegeten en een groepsfoto te hebben gemaakt was om 19.00 de dag voorbij. Na de sluiting en een goed spoor te hebben gezegd hebben de kinderen nog en aandenken voor op de blouse gekregen. Het was een hele geslaagde dag!

Heb je na dit stukje nou ook zin om eens een kijkje te komen nemen kom dan gerust een zaterdag langs bij Scouting Sint Jorisgroep 5 aan de Brugsestraat 49 te Scheveningen. Wij hopen tot snel! www.sintjorisgroep5.nl