TvA Spandoek 250x50

Waar?

12 locaties verspreid over Den Haag

Wie?

Kinderen en jongeren van 5 tot 18 jaar alsook volwassen die als vrijwilliger aan de slag willen

Tijd voor Avontuur bij Scouting!

Hoog tijd voor actie! Daarom organiseert Scouting in Den Haag op 24 september 2022 het event ‘Tijd voor Avontuur’: Een avontuurlijke dag vol activiteiten en spellen voor kinderen en jongeren tussen de 5 en 18 jaar oud. Hou jij van spanning en avontuur? Dan dagen wij jou én je vrienden uit om mee te doen bij één van de Scoutinggroepen die je in Den Haag vindt.

‘Tijd voor Avontuur’ is een initiatief van Scouting Nederland, waarbij kinderen op een actieve manier kunnen #kennismaken met de grootste jeugdorganisatie van Nederland. Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Er is bij Scouting heel veel te beleven. Hoe ouder je bent, hoe groter en uitdagender het avontuur!

Ben jij de 18 jaar gepasseerd? Geen probleem! Kom gerust langs om te kijken hoe jij als vrijwilliger met Scouting aan de slag kunt. Ook voor volwassenen biedt Scouting veel uitdaging als leider, bestuurder of een andere functie als #vrijwilliger.

Hoe kan ik meedoen?

Zoek één van de deelnemende Scoutinggroepen bij jou in de buurt en doe mee! Onderstaand vind je een overzicht met deelnemende locaties. Via de websites van individuele Scoutinggroepen kan je je aanmelden en vragen stellen.

In Den Haag zitten verscheidene scoutinggroepen die activiteiten 'ter land, ter zee en in de lucht' aanbieden, ofwel voor land-, water- en luchtscouts. Daarnaast heeft Den Haag een scoutinggroep voor kinderen en jongeren met een beperking. De muzikale scouts kunnen terecht bij de Haagse Drumband. Scouting levert een belangrijke bijdrage aan de maatschappij. Met een gezamenlijke opendag onder het mom van 'Tijd voor Avontuur' willen de Haagse scoutinggroepen iedereen de mogelijkheid bieden kennis te maken met de veelzijdigheid van Scouting.

Deelnemende Scoutinggroepen:

Escamp

• Landscouts Scouting Rustenburg
    11:00 tot 15:00 uur
    Escamplaan 61-G (Escampcarré) - Rustenburg en Oostbroek
    www.scoutingrustenburg.nl

Laak

• Waterscouts Scouting Rijswijkse Meeuwen / Watergeuzen (Waterscouts)
    11:00 tot 14:00 uur
    Binckhorstlaan 405 - Binckhorst

Loosduinen

Leidschenveen-Ypenburg