Scouting NL logo RGB transparanteachtergrondGisteravond (7 april 2022) hebben de leden van de regioraad van Scouting Den Haag unaniem Jarno Dakhorst gekozen tot haar nieuwe voorzitter. Deze functie was al enige tijd vacant. Jarno nam al veel voorzitterstaken waar naast zijn functie als secretaris (nu zijn de rollen omgedraaid en is een vacature voor secretaris). Jarno dankte de leden voor hun vertrouwen en gaf aan veel zin te hebben om samen met zijn medebestuurders, de scoutinggroepen, andere regio's en overige betrokkenen meer kinderen én vrijwilligers enthousiast te maken voor het vele moois dat scouting heeft te bieden. Hij zal zich ook blijven inzetten voor een goede (financiële) ondersteuning voor de groepen vanuit de gemeente en het onderhouden van goede relaties met het maatschappelijk middenveld.

De regioraad vond plaats in het historisch Scoutscentrum De Eendenkooi in het Zuiderpark. De sfeer was uitstekend. Waar Scouting Nederland heeft laten zien zeer veerkrachtig te zijn tijdens de covidー19 pandamie wat ook resulteerde in ledengroei, zijn de groepen verheugd zonder coronamaatregelen weer hun wekelijkse programma's te organiseren, zomerkampen voor te bereiden en (uitgestelde) jubileumactiviteiten te laten plaatsvinden. Ook op regionaal niveau worden weer avontuurlijke activiteiten georganiseerd voor de verschillende leeftijdsgroepen. Verder is besloten dat alle groepen op nationale burendag (24 september 2022) hun deuren openen om de buren van harte welkom te heten onder het mom van tijdvooravontuur.