SCOUTING IS EEN VERENIGING MET EEN MISSIE

Kinderen en jongeren vinden bij Scouting activiteiten die veel plezier, uitdaging en samenwerking genereren. Elke week zijn ze bezig met creatieve thema’s, aangepast aan de leeftijdsgroep. Spelen en vooral buitenspelen in een grote stad als Den Haag zijn nodig voor een gezonde ontwikkeling. Wij geven kinderen de ruimte om fysiek te bewegen, sociaal te experimenteren en zich te ontwikkelen. Ruimte om te ontdekken en te leren.

SCOUTING BIEDT JEUGD PLEZIER, UITDAGING EN STRUCTUUR

Kinderen beleven activiteiten die bol staan van plezier, uitdaging en samenwerking. Vaak adviseren leerkrachten, school- of huisartsen voor kinderen scoutingactiviteiten. Plezier gaat heel goed samen met structuur en respect. Scouting onderhoudt contacten met diverse jeugdzorginstellingen om kinderen met specifieke problemen goed te begeleiden. Scouting fungeert ook als praktijkleer-organisatie voor ROC-opleidingen zoals sociaal pedagogisch werk en sociaal cultureel werk.

Meer informatie over de maatschappelijke waarde van Scouting in Den Haag lees je hier: