Op 17 mei staat het centrum van Den Haag geheel in het teken van Scouting met de eerste Scout it Out!. Met diverse activiteiten als Levend Tafelvoetbal en Mini Pionieren, tovert Scouting Den Haag de Hofplaats tussen 13:30u en 16:00u om in een heus activiteitenplein voor ieder die

Scout it Out 14 Flyer

op zoek is naar een uitdaging. Voor nog eens 800 scouts in alle leeftijden wordt een grote speurtocht georganiseerd door de gehele binnenstad.

De scouts gaan gezamenlijk op zoek naar alle letters en woorden die nodig zijn om de kist van de piraat open te krijgen. Ook wethouder Karsten Klein zal aanwezig zijn om het belang van Scouting in Den Haag te benadrukken.

Om de Scout it Out! mogelijk te maken wordt gebruik gemaakt van de tientallen vrijwilligers die zich op wekelijkse basis inzetten voor Scouting. “Tijdens een evenement als dit zie je weer hoeveel vrijwilligers zich inzetten voor onvergetelijke activiteiten voor kinderen”, zegt HansBert Griffioen, voorzitter van Scouting Regio Den Haag, apetrots. De 19 scoutinggroepen in regio Den Haag verzorgen wekelijks uitdagende activiteiten aan meer dan 1300 leden. Griffioen: “De activiteiten die binnen Scouting worden aangeboden zijn allemaal gericht op de ontwikkeling van de kinderen. Plezier staat bij die activiteiten natuurlijk altijd voorop.”

Initiatiefnemers van de Scout it Out!, Lillianne Grootens en Marc Gerner, hebben er alle vertrouwen in dat het soepel zal verlopen. “Bij Scouting zijn we gewend om evenementen en activiteiten te organiseren. Die ervaring hebben we gebruikt bij de organisatie van de Scout it Out!”, aldus Groottens. Voor kinderen die nog geen lid zijn van Scouting is het evenement bij uitstek geschikt om de mogelijkheden te bekijken en het gevoel van Scouting te kunnen ervaren. Ook nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom. Kortom: voor iedereen de kans om een middag vol uitdagingen en plezier te beleven.

Over Scouting Den Haag
Scouting Den Haag is een samenwerkingsverband van 19 scoutinggroepen die een wekelijks een programma verzorgen voor kinderen van 5 tot 18 jaar. Scouting Den Haag is met ruim 1300 leden een van de steden met de meeste scouts in Nederland. Alle aangesloten groepen bieden plaats aan kinderen en jongeren van 5 t/m 23 jaar en aan leidinggevenden van 18 jaar en ouder. Meer weten? Kijk verder op deze website.

Scout it Out 14 Flyer