In een vergadering van de regio hebben wij afgesproken te inventariseren of het mogelijk is met zoveel mogelijk scouts (liefst 100) naar de nieuwjaarreceptie van de Gemeente Den Haag te gaan. Deze vindt plaats op 2 januari 2010. Waarschijnlijk om 19.00 uur (Atrium, Spuiplein).

Inmiddels lopen er wat contacten met de gemeente om vast te stellen hoe men zich moet aanmelden, of we met 100 man mogen komen, of we taart mogen uitdelen, of er muziek gemaakt mag worden, welke beperkingen men ons wil opleggen etc.

Van de kant van het regiobestuur is het nu van het grootste belang te weten met hoeveel mensen jullie aanwezig denken te zijn. Reageer aub zo breed mogelijk! Ik krijg liever 100 mailtjes van scouts die zeggen 'ik kom' als dat ik in het duister blijf tasten. Als je namens je groep mailt, geef dan de namen van de mensen die meegaan (er is een kans dat de inschrijving op naamsniveau moet plaatsvinden). En ik wil graag een telefoonnummer, zodat ik mijn vragen soms kwijt kan.

Het is de bedoeling dat we allemaal komen in compleet en goedverzorgd uniform. Dat hoeft dus niet het nieuwe uniform te zijn; we kunnen ook willen uitstralen dat we veelkleurig en kleurrijk zijn!

Voor de helderheid: het is een feestje. We gaan laten zien dat we alive and kicking zijn en een feestje kunnen vieren. Dus geen demonstraties, geen folders uitdelen, geen negatieve aandacht! Scouts zijn gewoon superleuk en dat willen we laten zien.

Laura zal de pers benaderen, maar dat is min of meer voor de vorm, want we gaan ervan uit dat alle regionale pers aanwezig is bij de nieuwjaarsreceptie van de Gemeente Den Haag.

Namens Scouting Regio Den Haag
Richard Leloux, voorzitter