Scouting 2010 komt eraan. Zoals eerder in een regioraad aangekondigd wil Scouting Regio Den Haag de jubileumviering graag combineren met het in Groot Den Haag zeer goed bekend staande evenement - De Duinenmars.

Inmiddels heeft het bestuur van De Duinenmars ingestemd met de extra aandacht voor ons jubileum (in ruil voor de ondersteuning bij het jubileum van De Duinenmars in 2011).
Waar wij, als regiobestuur, even niet bij stilgestaan hadden is het feit dat de vergunning voor dat wandelevenement al heel vroeg moet worden aangevraagd. En dat gaat best ver: tot in detail moet bekend zijn wat gedaan wordt, waar dat plaatsvindt, hoe de veiligheid geborgd is etc.

Daarom benaderen we jullie even buiten regioraad om, simpelweg omdat de tijd ontbreekt te wachten tot een eerstvolgende regioraad. Een en ander betekent wel dat jullie zelf ook snel en goed aan de bak moeten.

Aandachtpunten:

• alle 'kleuren' van Scouting zijn vertegenwoordigd (blauwe vogels, land, lucht, water en muziek)
  • we willen 'stoer' naar buiten treden
  • we doen het, als het ff kan, samen met Vlietstreek
  • we hebben wat extra budget in de regiokas en het Duinenmarsbestuur wil ook een financieel steentje bijdragen

Onze concretere vragen:

• Er komt een grote gepionierde poort bij de ingang van het terrein. Pionieren is een sterke kant van Sint Joris groep 5 en Rimboejagers. Samenwerkingprojectje??
  • We zouden graag een kabelbaan zien van het Puinduin af. Dat vereist specifieke kennis en veel handjes.
  • Deze beide zaken vertegenwoordigen Land in voldoende mate
  • We hebben nog niet zo'n helder beeld over wat Water en Lucht kunnen laten zien op het land van de Duinenmars. Snel een idee nodig! Het bouwen van een zendmast is aan zoveel vergunningen verbonden, dat dit niet haalbaar lijkt. Maar Mac en VH en Rijswijkse scouts (Lucht), die hebben vast een praktisch idee!
  • De beide muziekscoutgroepen treden op zaterdag en zondag op. Veel exposure. Niet een half uurtje, maar een paar keer per dag. Kan ik daarvoor een 'ja' krijgen van de besturen? Ook dit moet in de evenementenvergunning worden meegenomen.
  • We zoeken nog een PR-medewerker. Iemand die naast ons bestuurlid PR kan staan, graag iemand met specifieke kennis van de benadering van kranten en zaken als TV-west.
  • Is het slim een werkgroep vormen met daarin voor elke activiteit 1 vertegenwoordiger? Dan kan daar worden afgestemd over draaiboek, kostenplaatje, vrijwilligersbeleid (broodjes en zo)

En natuurlijk staan we open voor alle ideeën die nog uit de groepen komen. Maar als die ideeën gekoppeld moeten worden aan de dagen van de Duinenmars in 2010, dan moet dat in het aanvraagplan worden meegenomen

Tot slot: alle informatie moet voor 1 JULI 2009 bij stichting De Duinenmars binnen zijn. Het regiobestuur wil graag coördineren en ondersteunen.

Daarom verzoeken wij jullie alles aan ons door te spelen voor 20 juni 2009 via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Jaja, dat is kort dag. Maar Scouts zijn creatief toch??

Ik reken op jullie!

Scoutgroet