fotolijn

Kookwedstrijden 2015 voor Scouts

speltaktekens 2010 beversOp zaterdag 13 juni worden de jaarlijkse kookwedstrijden gehouden in de regio Den Haag. Vele kinderen in de scoutsleeftijd (11 tot 15 jaar) worden uitgenodigd om mee te doen met de kookwedstrijden. 

Wie - Scouts van 11 tot 15 jaar
Wat - Kookwedstrijden in patrouilles/rondes tegen elkaar
Waar - Stanley 55, Oostduinlaan 75 te Den Haag
Wanneer - 13 juni van 13.30 tot 18.00 uur

Voorinschrijving
Patrouilles kunnen opgegeven worden door de leiding via deze link. De voorinschrijving sluit op 10 juni.

Tijdschema van de dag
Om de dag soepel te laten verlopen hebben we de onderstaande tijdschema gemaakt:

  • 13.30 - 14.30 Inschrijving patrouilles & klaarmaken kookplaats
  • 14.30 - 14.45 Opening en korte uitleg van de wedstrijden
  • 14.45 - 17.00 Kookwedstrijden zelf
  • 17.00 - 17.45 Afwassen en opruimen
  • 17.45 - 18.00 Prijsuitreiking en sluiting

Inleveren van je gerechten
Per gerecht is bepaald dat er een uiterlijke tijd is waarop je deze mag presenteren aan de jury. Als je te laat bent, kan de jury deze niet meer beoordelen.

  • Voorgerecht: Uiterlijk om 15.30u
  • Hoofdgerecht: Uiterlijk om 16.15u
  • Nagerecht: Uiterlijk om 17.00u

Regels van de kookwedstrijden
Om iedereen eerlijk en gelijk te beoordelen, zijn er een aantal regels opgesteld:

  • De maaltijden moeten voldoen aan de maaltijdschijf
  • €4,- per persoon mag besteed worden aan boodschappen. Kruiden mogen van thuis meegenomen worden
  • Vuilniszakken moeten zelf meegebracht worden en zelf afvoeren
  • Elke patrouille dient zijn eigen kookbenodigdheden mee te brengen (incl Jerrycan) en een EHBO koffer per groep
  • Er mag op maximaal 3 pitten gekookt worden
  • De aankleding (menukaart) & hygiëne worden ter plekke beoordeeld.
  • Alles moet ter plekke klaargemaakt worden (de jury houdt niet van pakjes)
  • De ingrediënten moeten vers zijn
  • De patrouilles/rondes mogen zelf bedenken wat ze willen maken (voor-, hoofd- en nagerecht). Crème fraîche, kip en chocolade zijn de hoofdingrediënten waar het om gaat. Deze moeten dus verwerkt worden in 1 of meerdere gerechten.

Uiteraard zal de jury beoordelen op o.a. smaak, originaliteit, gebruikte ingrediënten, hygiëne en aankleding.

Verdere info
Let op! Het is dit jaar niet mogelijk om met de aanhanger het terrein op te komen. Houdt er dus rekening mee als je de kookkisten moet sjouwen naar het grasveld naast het groepshuis van de Stanley 55.

Bij vragen kun je terecht bij Lillianne Grootens (Stanley 55) of Erika Scheffer (Mohicanen)

Hopelijk tot de 13e en vergeet je niet in te schrijven!!!

Poster voor op je groepshuis of mee te sturen via de e-mail

Scouts Leiding Raad (SLR) 19 Mei

Op dinsdag 19 mei wordt de volgende Scouts Leiding Raad (SLR) georganiseerd. Hiervoor zijn alle leidinggevende over de scoutsleiding van harte uitgenodigd om te komen.

Wie: Scoutsleiding
Wat: Activiteiten evalueren en bespreken komende activiteiten
Waar: Stanley 55 (Oostduinlaan 75)
Hoe laat: 20.00 uur

Agenda

  1. Opening
  2. Nog in te brengen agendapunten
  3. Besturen raad van de groepen
  4. Evaluatie RSW
  5. Kookwedstrijden
  6. Zomerkampen
  7. Wat er ter tafel komt
  8. Nieuwe afspraak/sluiting

Vind je het leuk om erbij te zijn? Kom dan vooral langs en laat je stem horen!

Groeten van;

Regio team scouts
Secretariaat/Penningmeester Patricia Hulst (DS Ferguson)
Voorzitter Mirjam Gielisse (Bepals pr Juliana)

Laatste informatie RSW Scouts

speltaktekens 2010 beversDit weekend gaat de RSW editie 2015 van start! Vrijdag bouwt de leiding en andere vrijwilligers hun eigen kampement al op en zaterdag 18 april is het de beurt aan de scouts van 11 tot 15 jaar.

Op een eigen website staat alle informatie over de RSW die je als leiding of scouts nodig hebt om mee te doen aan de RSW. Hiervoor kun je naar http://www.scoutsdenhaag.nl

Na maanden lange voorbereidingen beginnen de dagen, uren en minuten af te tikken. Wil je op de hoogte blijven van de RSW? We zullen ons best doen om foto's online te plaatsen op onze facebookpagina. (https://www.facebook.com/Scoutsdenhaag) Op de website zal na afloop de puntentelling verschijnen, evenals alle foto's van het hele weekend.

Wij hebben er al zin in! Jullie ook?

Inschrijven voor de RSW

Het is mogelijk om je in te schrijven voor de RSW. Inmiddels is de inschrijving al een tijdje geopend. Jullie kunnen je inschrijven via: deze link! Binnen kort zal er meer informatie beschikbaar komen via www.scoutsdenhaag.nl over de RSW. Of neem contact op met de organisatie voor meer informatie en vragen. 

Hieronder nog wat extra korte belangrijke informatie (meer info staat in de notulen SLR):

Datum: 17 t/m 19 april (kinderen 18 en 19 april)
Locatie: NTKC terrein de Haan
Inschrijving geopend: 1 maart t/m 22 maart
Betaling geopend: 1 maart t/m 9 april
Kosten: €7,50 per kind/ €10,- per leiding* (als je niet op tijd inschrijft en/of betaald wordt het €10,- per kind/€15,- per leiding**)

Het bedrag kan onder vermelding van groep en onderdeel overgemaakt worden op onderstaand rekeningnummer: Scouts Den Haag, NL53 INGB 0005 1147 49

Op 9 april verschijnt er ook een extra info voor leiding en een extra info voor de kinderen, daarnaast wordt er een formulier verzonden waarbij wij graag willen dat de gegevens van de kinderen worden ingevuld zodat dit op zaterdag minder tijd kost en zij sneller kunnen beginnen aan het opbouwen van hun tent.

Mocht u nog vragen hebben betreffende de inschrijving en/of deze mail dan kunt u ons op onderstaand nummer of op dit emailadres bereiken.

Met vriendelijke groet,

Marc Gerner & Lillianne Grootens
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

* De kosten vallen dit jaar lager uit, omdat de kinderen zelf hun avondmaaltijd moeten kopen. De kosten voor deze maaltijd zijn €5,- per persoon. De avondmaaltijd voor de leiding wordt door de RSW catering verzorgd en daarom is dat bedraag niet veranderd.
** op de RSW is het alleen mogelijk om contant te betalen!

Scouts Leiding Raad (SLR) 18 febr

Op woensdag 18 februari wordt de volgende Scouts Leiding Raad (SLR) georganiseerd. Hiervoor zijn alle leidinggevende over de scoutsleiding van harte uitgenodigd om te komen.

Wie: Scoutsleiding
Wat: Activiteiten evalueren en komende activiteiten bespreken
Waar: Be-Pals Prinses Juliana groep (Laan van Poot 93)
Hoe laat: 20.00 uur

Agenda

  1. Opening
    Koffie en koek staat klaar
  2. Evaluatie berentocht
    Ieder wil graag de ervaringen delen van deze tocht.
  3. RSW
    Laatste up-date van de RSW
  4. Kookwedstrijden
    Wat pruttelt er nu weer op het vuurtje en wat is het thema van de kook actie?
  5. Wat er ter tafel komt
  6. Volgende datum nieuwe raad
  7. Sluiting vergadering

Vind je het leuk om erbij te zijn? Kom dan vooral langs en laat je stem horen!

Groeten van;

Regio team scouts
Secretariaat Patricia Hulst ( DS Ferguson )
Voorzitter Mirjam Gielisse ( Bepals pr Juliana)