30 JUNI 2011 DEN HAAG – Vandaag was er een bijeenkomst ‘Marktplaats vrijwilligerswerk Den Haag’ bij het HOF. Tevens fungeerde deze bijeenkomst ook als startschot aanvalsplan vrijwilligers. Scouting regio Den Haag was ook bij deze bijeenkomst aanwezig.

Behalve het aanbieden van vrijwilligerswerk en het uitwisselen van informatie over het vinden van vrijwilligers in Den Haag, waren er ook een drietal “belangrijkere” mensen aanwezig. Namelijk de wethouder van jeugd, welzijn en sport, euro parlementariërs Wim van de Camp en Hans van Baalen.

Bij verschillende kraampjes kond ieder informatie vinden over vormen van Haags vrijwilligerswerk. Ook vormde deze bijeenkomst tevens als het officiële startschot van het ‘aanvalsplan vrijwilligerswerk’. Dit is de campagne voor de komende drie jaar om van 90.000 naar 110.000 Haagse vrijwilligers te gaan.

Scouting was vertegenwoordigd met informatie en onze mooie banners waarop we laten zien waar onze groepen zich in Den Haag bevinden.

Ook werden we naar voren gevraagd om kort te vertellen wat onze vrijwilligers doen en hoe wij aan vrijwilligers komen. Vervolgens konden er ook vragen gesteld worden.

Karsten Klein gaf het startschot voor ‘aanvalsplan vrijwilligers’ door op twitter een bericht te plaatsen welke ieder moest re-tweeten.

Het bericht luidde als volgt:

Nu bij @hofnet Marktplaats Vrijwilligers met EP-leden vd Camp, v Baalen;startschot voor #vrijwillig070 Ambitie van 90000 naar 110000 in 2014