12-01-2012 - Binnenkort organiseert Steunpunt Scouting Rotterdam weer een praktijkbeigeleiderstraining. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar, dus ook praktijkbegeleiders uit andere regio's kunnen hieraan deelnemen.

Op zaterdag 4 februari en op donderdagavond 8 maart wordt de praktijkbegeleiders training gegeven.
Tijdens deze training wordt er aandacht besteed aan de rollen van de praktijkbegeleider binnen de scoutinggroep. De inhoud van de
training is opgezet in samenwerkring met Calibris. Deze organisatie heeft trainingsmodules die gebruikt worden binnen scouting maar ook daarbuiten , bijvoorbeeld binnen de zorg- en welzijnssector. De rollen die aan bod komen zijn de rol van opleider, van begeleider en van beoordelaar. Naast informatie over deze rollen worden er ook tips gegeven over hoe je als praktijkbegeleider het beste de taken kan uitvoeren binnen je eigen groep. Veel informatie is digitaal beschikbaar, neem daarom een USB stick mee. Na de training ga je in de praktijk aan de slag met de kwalificatie van minimaal één kaderlid binnen de eigen groep. Op donderdagavond 8 maart wordt zowel de eigen kwalificatiekaart en kwalificatieroos besproken en het verloop van de kwalificatie van één van de kaderleden binnen de eigen groep. Aan het einde van deze avond ben je als je voldaan hebt aan de eisen van de opdracht, gekwalificeerd als praktijkbegeleider. De kosten van de training bedragen: € 47,50 per persoon voor het hele traject.

of bij steunpunt Rotterdam via SOL: https://sol.scouting.nl/index.php?task=as_registration&action=add&frm_id=7371