13-01-2012 - Regio Delfland organiseert de komende maanden een aantal trainingen, die ook open staan voor deelnemers uit onze regio.

11 februari Praktijkbegeleiders

De praktijkbegeleidersopleiding is de relatief nieuwe opleiding voor praktijkbegeleiders. De training wordt gegeven op 1 dag + avond. Dit is intensief, maar belicht alle aspecten om succesvol als praktijkopleider aan de gang te gaan. Onder de aandacht staan onder andere coaching, beoordelen en begeleiden. Theorie en praktische oefeningen wisselen elkaar af. Deze training is bedoeld voor aankomend praktijkbegeleiders en andere leidinggevenden die bij voorkeur al meerdere jaren leiding zijn of dat geweest zijn.

Tijd en plaats: van 10 uur tot 22 uur, inclusief lunch en avondeten, in het Kruithuis.
Opgave via SOL https://sol.scouting.nl/index.php?task=as_event&action=detailevent&button=&tg=1&evt_id=2780
Minimum aantal deelnemers is 6, maximum is 20.

18 februari: Avond Spelvisie

Voor explorers en roverscouts en alle leiding die de Module Spelvisie wil volgen.
We splitsen groepjes op naar leeftijd. Op deze avond wordt ook een landelijke presentatie over Roverscouts gehouden. Dus ook interessant voor iedereen die meer wil weten van deze speltak.
Vooral wordt het ook een gezellige avond met een maaltijd.

Tijd en Plaats: van 17 uur tot 21 uur in het Kruithuis.
Er zijn hiervoor al een aantal aanmeldingen, aangezien deze avond is verplaatst van 10 december.

Overige geplande trainingen van regio Delfland:

28 februari: Module Activiteitenwensen en spelideeen, voor alle leiding
10 maart: Beleid maken en besturen, een hele dag voor groepsbesturen
27 maart: Module Leeftijdseigene, voor alle leiding
24 april: EHBO, voor alle leiding
29 mei: de verdiepingsavond en praktijkopdracht voor deelnemers aan de training van 5 november, inclusief module Scouting Academy voor iedereen.
29 mei: Module Veiligheid
26 juni: Module gewenst gedrag.

Alle trainingen worden in het Kruithuis gehouden.

Opgeven voor deelnemers uit regio Den Haag: via e-mail aan trainingscoordinator Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.