Trainingen worden voor een aantal regio's gezamenlijk georganiseerd.

Trainingen georganiseerd door Den Haag

Regio Den Haag regelt cursussen voor beverleiding, teamleiderscursus en een cursus voor praktijkbegeleiders. Voor de deelnemers aan een cursus maakt het niet uit welke regio organiseert.

Andere trainingen

Dat de bever-, teamleiders- en praktijkbegeleiderstrainingen alleen door Den Haag gegeven worden, betekent dat natuurlijk niet dat je alleen deze trainingen kunt volgen. Zoals bovenstaand beschreven worden er in andere regio's andere trainingen gegeven waardoor je in deze andere regio binnen Zuid Holland 'JOUW' training kunt volgen! Via onze website onder trainingen vindt u de trainingskalender en de trainings- nieuwsbericht waarin aangekondigd wordt wanneer welke trainingen gegeven worden.

De praktijkcoach

Om de praktijkbegeleider te begeleiden, te ondersteunen én om de kwaliteit van het ontwikkelen en vaststellen van competenties te borgen, is er de praktijkcoach. De praktijkcoach verzorgt de opleiding en begeleiding van praktijkbegeleiders en ondersteunt hen in de praktijk. De praktijkcoach stelt, samen met de praktijkbegeleider, vast of een leidinggevende beschikt over alle voor de functie benodigde competenties en dus kan.

Scouting Academy

In de loop van 2011 is er een hoop verandert op het gebied van trainingen, onder de naam Scouting Academy. Trainingen worden meer op maat geleverd, aansluitend bij de competenties die je al hebt, en die je wilt verwerven, persoonlijk, per team en in je groep. Hiervoor zijn er een aantal nieuwe functies ingevoerd. Zo is het de bedoeling dat elke groep een (of meer) praktijkbegeleiders aangewezen heeft voor het werk binnen de groep. In de regio is er een praktijkcoach die het contact met de praktijkbegeleiders op zich neemt, en de assessor, die de kwaliteitsbewaking doet.

Van benoeming tot gekwalificeerd leider, een handreiking voor teamleiders

Onder leiding van onze praktijkcoaches is door de regio Den Haag en Vlietstreken een handreiking voor teamleiders opgesteld. De handreiking is een kaart van de route die nieuwe vrijwilligers afgeleggen in de Scouting Academy. De handreiking is te downloaden via de volgende link: Handreiking voor Teamleiders

Wilt u meer te weten komen over Scouting Academy? Neem dan contact op met het volgende e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ga naar: http://www.scoutingacademy.nl/

Trainingen buiten regio Den Haag

Wordt een training niet in
Den Haag gegeven? Of
kun je niet op die datum?

Andere regio's:
Kijk dan in Scouts Online of je daar de training/datum van jouw wens kan vinden door in te loggen op: Scouts Online.

Landelijke trainingen:
Trainingen die landelijk worden aangeboden kun je vinden via: Scouting Nederland Evenementen

Komende trainingen

Geen evenementen