Scouting Regio Den Haag

Logo met splashScouting Regio Den Haag is er ter ondersteuning van de scoutinggroepen in de gemeente Den Haag op het gebied van trainingen en activiteiten. Op deze site kunt u vinden wie wij zijn, wat wij doen, met wie wij samenwerken, maar vooral ook waar er in Den Haag Scoutinggroepen te vinden zijn.

Binnen onze regio zijn maar liefst 17 Scoutinggroepen en andere organisaties actief/betrokken. Wekelijks verzorgen bijna 400 vrijwilligers een aantrekkelijk programma voor meer dan 900 jeugdleden vanaf 5 jaar, waarin Samen, Uitdaging en Buitenleven naast andere aspecten van Scouting centraal staan. Scouting regio Den Haag ondersteunt hen daar graag bij.

Als één van de regio's binnen Scouting Nederland zorgen we o.a. voor enthousiasmerende activiteiten voor de jeugdleden, ondersteuning aan groepen en deskundigheidsbevordering van de kaderleden.

Lid worden bij Scouting

Heb jij zin om te zeilen, zelf een expeditie te organiseren of misschien zelfs naar het buitenland? Of vind je het gewoon super leuk om samen met je vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten te spelen? Dan is Scouting echt wat voor jou!

Een groep in jouw buurt!

Scouting regio Den Haag kent 14 Scoutinggroepen die wekelijks bijeenkomsten organiseren voor diverse leeftijdscategoriën. Bekijk op de kaart waar een groep bij jou in de buurt zit en neem gezellig een kijkje!

Regio voor jouw groep

De regio kan op vele gebieden ondersteuning bieden aan jouw scoutinggroep. Tevens zet de regio zich in voor regionale activiteiten, trainingen voor vrijwilligers en groepsontwikkeling. Wil je weten wie jou kan helpen?

Vrijdag 30 april 2010  organiseert het Prinses Beatrix Fonds 'de KiX Vrijmarkt'  op het Malieveld in Den Haag . KiX is op die dag de grootste Vrijmarkt "voor" en "door" kinderen van Nederland! De KiX Vrijmarkt bestaat hoofdzakelijk uit de verkoop van oude spulletjes , leuke activiteiten en optredens van artiesten.

In samenwerking met de Gemeente Den Haag en Nickelodeon als mediapartner belooft het evenement ook dit jaar veel regionale en landelijke bekendheid te genereren, waardoor we bezoekers trekken uit het hele land. Naast de bezoekers uit het hele land,  zullen veel lokale- en regionale kinderen deelnemen aan de KiX Vrijmarkt.
Nickelodeon gaat voorafgaande aan de KiX Vrijmarkt een TV programma uitzenden over Koninginnedag.
In en rond dit TV programma zal de KiX Vrijmarkt vaak onder de aandacht gebracht worden. Op de dag zelf is Nickelodeon natuurlijk ruimschoots aanwezig met verschillende activiteiten. Bovendien krijgen alle kinderen die zich inschrijven voor deelname een kaartje voor Movie Park in Duitsland en een speciaal ontworpen Nickelodeon kleedje.

Vorig jaar werd op de KiX Vrijmarkt het nieuwe kidslabel "KiX" van het Prinses Beatrix Fonds gelanceerd. Met KiX wil het Prinses Beatrix Fonds een nieuwe doelgroep aanboren die bekend gaan raken met de verschillende soorten spierziekte en de gevolgen van deze spierziekten. Zij willen de noodzaak om geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek onder de aandacht brengen, zodat de 600 verschillenden spierziekten beter behandelbaar worden
en mogelijk bestreden kunnen worden. Daarom vraagt het Prinses Beatrix Fonds een symbolisch bedrag van tien euro voor deelname.

Oproep aan Scouting

De organisatie van de KiX Vrijmarkt is op zoek naar groepen en vrijwilligers die spellen willen organiseren. Scouting zou mooi in dit plaatje passen, een zelfde soort promotie-activiteit zoals we op de Duinenmars gaan presenteren, zou hier ook kunnen. Dus aandacht voor Scouting en voor je groep.

Men realiseert zich dat het voor dit jaar misschien kort dag is om nog iets in de planning mee te nemen, maar als er belangstellenden zijn, kunnen ze zich melden. De vrijmarkt wordt een terugkerend evenement, dus deelname volgend jaar is zeker ook een mogelijkheid.

Voor meer informatie, zie www.beatrix-kix.nl

Een Scoutinggroep bij jou in de buurt

Landscouts
    Waterscouts