Beste explorers,

Stel je een wereld voor waar niets meer is zoals het was. Geen technologie alleen maar de kennis die je hebt. Je moet zien te overleven en je doel bereiken met de spullen die je hebt, die je kunt vinden of kunt ruilen/stelen. Dat is het idee achter hét explorer event van 2016: Explo Doomsday!

Van vrijdagavond 29 april tot en met maandagmiddag 2 mei organiseren wij (explorerbegeleiders van diverse groepen uit Den Haag) een weekend vol actie, avontuur, teamwork, creativiteit, scoutingtechnieken, uitdaging en gezelligheid op en rond labelterrein Bieslandse Bos bij Den Haag.

Explorers uit heel Nederland geven zich in tweetallen op en worden dan door de organisatie per tweetal in groepen met andere tweetallen ingedeeld. Deze samengestelde teams zullen het weekend moeten samenwerken om o.a. rampen, verwondingen, honger en vermoeidheid te doorstaan of te voorkomen. Ze volgen hierbij een scenario waarbinnen diverse hindernissen overwonnen en problemen opgelost moeten worden. 's Avonds slapen alle deelnemers bij elkaar op één veld en zitten we gezellig bij het kampvuur.

Wie durft deze uitdaging aan te gaan? Het winnende team staat aan het eind van het weekend een prijs te wachten die gegarandeerd in de smaak zal vallen! En let op: er zijn maximaal 40 plekken beschikbaar, dus wees er met je tweetal snel bij!

Voor meer informatie kun je alvast een kijkje nemen op deze website. Ook komt de organisatie de komende weken graag bij alle groepen in Den Haag langs om een tipje van de sluier op te lichten en toe te lichten wat dit weekend ongeveer inhoudt.

Daarom hierbij het verzoek om voor 1 maart aan te geven wanneer dit voor jouw groep het beste uitkomt.

Met vriendelijke scoutinggroet,
De Doomsday organisatie