Beste vrijwilliger / kaderlid / explorer,

Heb jij altijd al je EHBO-diploma willen halen? Heeft bij jouw groep elke speltak een gekwalificeerde EHBO-er? Maar heb je tot nu toe niet de tijd gehad of kwamen er andere dingen tussendoor? Daarvoor is een oplossing: de Medische en EHBO Stam, een landelijke interessestam van Scouting Nederland, organiseert dit voorjaar een EHBO-cursus in 2 weekenden. In 4 dagen oefen je met een gezellige groep (waarmee je ook na het oefenen gezellig kan borrelen / spelletjes spelen / kletsen over je eigen speltak enz.) alle vaardigheden die je nodig hebt om goed te kunnen reageren op ongelukjes binnen je groep. Na het examen krijg je het officiële diploma van het Oranje Kruis uitgereikt.

Voor wie:
De cursus is geschikt voor iedereen die op 1 mei 16 jaar of ouder is. De oudste explorers mogen dus ook meedoen. De cursus is specifiek gericht op scouts, en de oefeningen zullen ook gebaseerd zijn op situaties die je als vrijwilliger mee kan maken.

Data:

• zaterdag 2 en zondag 3 mei, de gehele dag inclusief overnachting
  • zaterdag 9 en zondag 10 mei, de gehele dag inclusief overnachting
  • een doordeweekse avond, eind mei/begin juni (nog bekend te maken): examen

Locatie:
De locatie ligt nog niet vast. Indien je (via je groep) een gebouw kan regelen krijg je voorrang op de wachtlijst. Op deze manier gaan ook de cursuskosten omlaag.

Aantal plekken:
Voor deze cursus zijn nu nog 9 plekken beschikbaar. Dit heeft te maken met het maximum aantal mensen wat tegelijk examen kan doen. Het is mogelijk je in te schrijven met een groep. De groepen die een gebouw kunnen regelen krijgen voorrang. Indien je graag mee wil doen maar helaas op de wachtlijst terechtkomt, kun je deelnemen aan onze cursus in het najaar.

Prijs:
De cursus zal maximaal €150 kosten. Dit zijn de verwachte kosten indien we een gebouw moeten huren. Als de kosten lager worden, zal dit aan jullie worden doorberekend. In het cursusgeld zitten 4 dagen training mét oefenslachtoffers, het gebruik van alle materialen, het Oranje Kruis-examen, een Oranje Kruis-boekje, 2 overnachtingen, koffie, thee en alle maaltijden.

Alle grote verzekeraars vergoeden (een groot deel van) de cursuskosten uit de aanvullende verzekering. Bekijk hiervoor je polisvoorwaarden: het kan heel gunstig zijn om op deze manier een cursus te volgen! Ook heeft soms de gemeente of een plaatselijk fonds (bijvoorbeeld van de Rabobank) een potje voor dit soort doeleinden.

Opgeven:
Geef je zo snel mogelijk op door een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Aanmelding en plaatsing is (behalve voor mensen met een gebouw) op volgorde van binnenkomst. We hopen je gauw te zien op één van onze leuke cursussen!

Met vriendelijke groeten,

Erik, Bart, Maarten, Frank en Wim