papierscheurhoutregiologokopieBeste scoutinggroepen,

Vorig seizoen ben ik een keer aanwezig geweest op de regioraad. Hierin heb ik kort besproken wat ik wilde betekenen op het gebied van stagiairs. Zoals jullie misschien wel weten moeten veel leerlingen uit Den Haag een maatschappelijke stage lopen. Veel van deze leerlingen doen dit bij een scouting vereniging. Het begeleiden van scholieren die een maatschappelijke stage moeten lopen kan soms wat zwaar vallen. Om die reden begeleid ik sinds het einde van vorige seizoen mogelijke stagiaires op verschillende groepen.

De begeleiding kan uit alles bestaan. Ik voer de start gesprekken met de stagiairs, bespreek wat er van ze verwacht wordt en op dat moment schat ik in of ze geschikt zijn om te helpen bij een speltak. Zodra zij gestart zijn ben ik sowieso de eerste, de middelste en de laatste opkomst aanwezig. Mochten jullie mij tussendoor nodig hebben dan bespreken we dat. Ik teken alle uren, contracten en opdrachten af die de stagiairs moeten doen. Dit betekent dat jullie er alleen extra handjes aan overhouden!

Wat moeten jullie hiervoor doen? Belangrijk is dat je een of meerdere speltakken hebt die een maatschappelijke stagiaire willen begeleiden. Daarnaast verwacht ik dat jullie een vacature plaatsen op haagsestage.nl. De verwachtingen binnen deze vacature kunnen we samen bespreken.

Zoals jullie misschien al weten wil de gemeente Den haag dat de groepen meer zichtbaar worden in de wijk. Ik heb overleg gehad en de deelname aan dit project wordt zeer op prijs gesteld binnen de gemeente.

Afgelopen seizoen heb ik een pilot uitgevoerd bij drie verschillende groepen. Alle drie deze groepen hebben dit als prettig ervaren, omdat zij zich minder zorgen hoeven te maken over de stagiairs. Wil je jouw groep hier ook bij aansluiten? Lees dan snel verder.

Mocht je meer informatie willen, vragen hebben of je willen aanmelden kan je een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of even bellen op 06-48602463.

Met vriendelijke groet,

Renée Bruins