13 februari 2016 - Heel Holland Snackt én Smakt...

Het waren geen Kookwedstrijden, maar toch werden er gerechten klaargemaakt van hoge kwaliteit. Er waren geen Bingoballetjes, maar toch kregen de welpen hun Bingokaarten goed vol.

Het Welpen Regiospel : “Heel Holland Snackt”, ging op zaterdagmorgen 13 februari goed van start bij de Be Pals/Pr.Julianagroep. Eerst deden alle deelnemende onderdelen een variatie op de Nieuwzeelandse Haka om hun tegenstanders te imponeren. Scouting Rustenburg imponeerde De Ferguson, Scouting Stanley imponeerde De Haagse Hout en De Be Pals joeg de St.Joris de stuipen op het lijf….

Goed opgepept gingen de eerste kookgroepen aan de slag met de koude keuken, want dat was de uitdaging : Koken zonder vuur! De andere helft van de welpen kreeg een Bingokaart in handen om in het bos de Bingonummers te gaan vinden die uiteindelijk ook een geheime boodschap verborgen.

De sfeer in het clubhuis was top, je zag kinderen fruit snijden, groenten wassen en bastognekoeken vermalen dat het een lieve lust was. Er werd zelfs van een watermeloen een kunstwerk gemaakt. Er moesten vier gerechten worden gemaakt met een beperkt budget en zodoende zag je bij alle groepen soms precies dezelfde spullen, maar daar werden dan weer hele andere gerechten van gemaakt.

Halverwege was er een limonade-pauze en na het maken van een schitterende groepsfoto, mochten de groepjes wisselen. Om twaalf uur was het dan zover, alle groepen mochten plaats nemen bij hun zeer smakelijk uitziende tafels én er kwam toch nog een zeer bekwame jury langs om écht iedereen een pluim te geven. Daarna mochten de welpen hun gerechten zelf opeten en werden er ook nog spiesjes en toetjes aan ouders en broertjes en zusjes uitgedeeld die buiten stonden te wachten.

Het was weer zo’n heerlijke Haagse Scoutingdag die Scouting uniek maakt.

Tot de volgende keer.

Bekijk hier alle foto's!